جانمایی «باغ کتاب» در پردیس فرهنگی اصفهان

به گزارش ارک خبر: رضا اخوان در نشست خبری بااصحاب رسانه با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) اظهار داشت: منطقه چهار شهرداری در مساحتی بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از نظر وسعت، دومین منطقه شهرداری است که از مناطق برخوردار شهرداری محسوب می شود.

مدیر منطقه ۴شهرداری اصفهان با بیان اینکه سهم سرانه فضای سبز منطقه چهار برای هر نفر، ۷۰ متر است، افزود: هزار هکتار از سه هزار و ۷۰۰ هکتاری فضای سبز شهرداری در منطقه ۴ قرار گرفته است و در شرایط کم آبی با اجاره آب و ماشین آلات توانستیم بر بحران تامین آب فضای سبز غلبه کنیم.

وی با اشاره به پروژه های منطقه ۴ شهرداری اصفهان افزود: یکی از ابر پروژه‌های منطقه ۴ شهرداری اصفهان  پروژه میدان شهدای هسته‌ای با وسعت ۴۰ هزار مترمربع با فرم هندسی ترافیکی خاص است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان  اضافه کرد: در پروژه میدان شهدای هسته ای سه خیابان اصلی به این میدان منتهی می‌شود که یکی از آنها ادامه خیابان سلمان فارسی به طول ۷۰۰ متر و عرض ۶۰ متر است که آزادسازی آن انجام شده است.

اخوان گفت: توسعه میدان شهدای هسته ای پس از سال ها مسکوت ماندن در متراژ ۴۰ هزار مترمربع در حال پیشرفت است و حلقه ترافیکی این میدان و ادامه خیابان سلمان فارسی تا پایان اسفندماه سال ۹۸ در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

مدیر منطقه ۴شهرداری اصفهان بیان کرد: آزادسازی خیابان ارغوانیه به عنوان یکی از محورهای منتهی به میدان شهدای هسته‌ای به طول ۹۰۰ متر با عرض ۶۰ متر و همچنین خیابان روشن شهر به طول یک هزار و ۹۰۰ متر با عرض ۶۰ متر است که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ متر آن  آزادسازی شده و ۴۰۰ متر دیگر که در بافت ریزدانه تجاری منطقه پینارت واقع شده آزادسازی آن سخت و دشوار بوده است.

وی گفت: بودجه سال جاری شهرداری منطقه چهار اصفهان ۱۳۵ میلیارد تومان بوده که ۷۵ درصد آن تحقق پیدا کرده و در سال آینده، ۱۷۴ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

اخوان افزود: در سال گذشته بودجه منطقه چهارشهرداری اصفهان ۱۱۵ میلیارد تومان بود که ۹۴ درصد آن تحقق یافت؛ امسال نیز تا کنون بودجه منطقه ۷۵ درصد آن محقق شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال درصد تحقق بودجه منطقه چهار شهرداری اصفهان به عدد ۹۰ برسد.

مدیر منطقه ۴شهرداری اصفهان با بیان اینکه «باغ کتاب» در پردیس فرهنگی جانمایی می شود، گفت: البته با کمبود اعتبارات نمی توان باغ کتابی با استانداردهای تهران درنظر گرفت اما امیدواریم در ادامه باغ گلها در پردیس فرهنگی، باغ کتاب تاسیس شود.

وی اشاره به کارخانه های متروکه حدفاصل باغ گلها تا پل شهرستان داشت و تصریح کرد: بعد از چند دهه این کارخانه های متروکه با کاربری های متناسب و همگون با محیط اطراف احیا می شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا