معرفی ۵۳ تقاضای فناورانه در صنعت کشاورزی

به همت کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان انجام شد:

معرفی ۵۳ تقاضای فناورانه در صنعت کشاورزی

به گزارش ارک خبر: در رویداد عرضه و تقاضای فناوری صنعت کشاورزی که در سه محور دام،طیور و کشت گلخانه‌ای و به همت کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی ، فن بازار منطقه‌ای استان اصفهان و شرکت سنجش و دانش آیریک در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، ۵۳ تقاضای فناورانه در صنعت کشاورزی معرفی شد.

در این نشست رییس کمیته دام ، طیور و آبزیان اتاق بازرگانی اصفهان پاستوریزاید ،کود، سیستم شناسایی هوشمنددر دام، فیدر میکسر عمودی و ارایه الگوهای مناسب سیستم تهویه و خنک کننده با توجه به شرایط استان در واحدهای گاو شیری را از نیازهای اساسی کمک به واحدهای دامپروری دانست.عباس زال بیک، در ادامه ارایه روش های جایگزینی سموم شیمیایی در دفع و از بین بردن حشرات و استفاده از تکنولوژی آنالیز تصویری را از دیگر نیازها برشمرد. 
محمدرضا عبادی، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی نیز گفت: ایران جزو ۶ کشور برتر دنیا می باشد که صاحب ۸ خط تولید هیبریدهای گوشتی جهان است. وی افزود: یک قطعه مرغ لاین به ۴۵ قطعه مرغ اجداد،  ۲ هزار و ۲۵۰ مرغ مادر۳۰۳ هزار و ۷۵۰ قطعه جوجه گوشتی و ۴۲۵ تن مرغ آماده طبخ تبدیل می شود که این مساله اهمیت اقتصادی جوجه لاین را می رساند. 
مسوول اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان اصفهان نیز شکل تجهیز وسایل حمل و نقل جوجه به سیستم های تنظیم رطوبت، اکسیژن و دمای مناسب  را شامل کمبود اکسیژن در اتاق حمل و نقل جوجه ها، کنترل رطوبت و دمای اتاق حمل جوجه ها و عدم پایش لحظه ای اتاق حمل جوجه ها دانست. سید رضا موحدی، حفظ رطوبت ۶۰ درصدی،حفظ دمای ثابت ۲۳ درجه سانتیگراد، کنترل و پایش وضعیت اتاق از طریق تلفن همراه و تامین آب و مواد غذایی حین حمل را از راهکارهای رفع این مشکلات برشمرد. وی همچنین مشکلات جمع آوری و میکروب زدایی کود مرغداری و انتقال پاک آن به محل مناسب را شامل؛ آلودگی محیط و انتقال بیماری به مرغداری ها  هنگام انتقال کود و انتقال بیماری به مرغداری ها در مجاورت مزارع دارای کود عنوان کرد. موحدی در ادامه مشکل سیستم تنظیم رطوبت سوله مرغداری را عدم کنترل اکسیژن مورد نیاز در مرغداری ها، کاهش دما بر اثر افزایش رطوبت و عدم یکنواختی رطوبت در سوله دانست.
دبیر انجمن کشتارگاه های اصفهان نیز ایجاد محدودیت در تولید روزانه، وجود خطای انسانی و عدم کنترل و پایش لحظه ای توسط مدیریت را از مشکلات در اتوماسیون کشتارگاه های استان برشمرد. محمدرضا رستمیان همچنین عدم یکنواختی در محصولات ارایه شده و عدم وجود استاندارد کیفی بسته بندی را از دیگر مشکلات در اتوماسیون بسته بندی و بسته بندی مرغ براساس وزن، حجم و سن اعلام کرد.
در ادامه سهراب بختیار  فعال بخش کشاورزی استان اصفهان معضل آب و مشکل هوا را از جمله ضرورت های توجه به توسعه و نیاز به کشت گلخانه ای در کشور دانست و از فعالان اقتصادی و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی خواست تا در این خصوص چاره اندیشی کنند.
عرضه ۴ فناور برتر در صنعت کشاورزی با محصولات و فناوریهای دانش بنیان ،برگزاری بیش از ۲۰ جلسه مذاکره B2B،عقد ۱۴ تفاهم نامه همکاری بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری،برپایی نمایشگاه صنعت کشاورزی با حضور شرکتهای دانش‌بنیان و فناوران برتر استان، برگزاری سخنرانی agriTED با حضور کوروش خسروی ، رئیس مرکز پژوهشهای شورای شهر اصفهان و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان و سیروس قائدی،  مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست فناوران رویان و عضو پژوهشکده زیست فناوری رویان و رونمایی از محصول فناورانه تخم مرغ غنی شده با فولیک اسید با حضور عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از جمله دستاوردهای این نشست بود. شایان ذکر است این نشست همزمان با نشست روسای کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی سراسر کشور برگزار شد. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا