کسب رتبه اول کشوری شرکت توزیع برق استان اصفهان درنصب کنتورهای فهام/ ۱۶ درصدافزایش هزینه برق پرمصرف‌ها

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان:

کسب رتبه اول کشوری شرکت توزیع برق استان اصفهان درنصب کنتورهای فهام/ ۱۶ درصدافزایش هزینه برق پرمصرف‌ها

به گفته علاقمندان شرکت توزیع برق استان اصفهان  در حوزه هوشمندسازی با انجام بیش از ۳۲ هزار تبدیل کنتور به کنتورهای فهام (هوشمند)در کل کشور رتبه اول را به دست آورده است.

به گزارش ارک خبر: حمید علاقمندان در نشست خبری بااصحاب رسانه ضمن تبریک چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: امسال درشرکت توزیع برق استان ارزش پروژه های انجام شده تابه حال  ۱۸۳میلیارد تومان بوده ،  در بخش توسعه که شامل برق‌رسانی به ۲۸ هزار مشترک جدید با مبلغی بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان ،همچنین در حوزه روشنایی شامل توسعه و سرویس‌های مرتبط با روشنایی معابر شهری و روستایی است، بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان پروژه‌های جدید در استان افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: امسال با انجام بیش از ۵۵۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف با هزینه ۴۰ میلیارد تومان رکورد بی سابقه‌ای در ۱۰ سال گذشته در این شرکت به ثبت رسیده است.

به گفته علاقمندان شرکت توزیع برق استان اصفهان  در حوزه هوشمندسازی با انجام بیش از ۳۲ هزار تبدیل کنتور به کنتورهای فهام (هوشمند)در کل کشور رتبه اول را به دست آورده است.

علاقمندان افزود:درحال حاضر تعدادی از مشترکان برزگ مااعم از صنعتی ،کشاورزی وحتی تعدادی مشترکین بامصارف بالا مجهز به کتنورفهام (هوشمند)شدندکه برای این مشترکان هیچ نوع قرائتی انجام نمی‌شود

 وی بیان کرد: تعمیرات و بهینه سازی تأسیسات با رقمی بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان باعث شده تا بتوانیم  به کاهش حدود ۲۰۰دقیقه خاموشی  درسال که برابربا ۷۵درصد کاهش خاموشی نسبت به ۵ سال گذشته میباشد دست یابیم

وی بااشاره به  رونمایی از طرح هما اظهار کرد: دراین طرح، حوزه حوادث واتفاقات شرکت را به گونه ای هوشمند رصد میکند که  برای مشترکین  دارای کنتور فهام ، اعلام خاموشی با برنامه قبل از شروع کار اطلاع‌رسانی شود، همچنین اعلام میزان خاموشی‌های اتفاقی در حین زمان خاموشی را انجام می‌دهد.

علاقمندان اظهارکرد:ازحدود آبان ماه امسال طرح قبض سبز برای همه مشترکان کشور انجام شدو شماره تلفن‌های بیش از ۳۶ میلیون مشترک کشور جمع آوری شد وقبوض از طریق پیامک به اطلاع مشترکان می‌رسد.

علاقمندان عنوان کرد: بابه کارگیری (PSP)درکشور موفق شدیم پرداختهای الکترونیکی رابه میزان ۵۰درصد افزایش دهیم وامیدواریم درسال آینده بااهتمام مشترکین خوبمان پرداختهای الکترونیکی به ۱۰۰درصدافزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان اظهار کرد: باتوجه به گستردگی  پروژه حذف قبوض کاغذی  افزایش هزینه  امسال برق تنها ۷ درصد بوده و برای مشترکان پرمصرف ۱۶ درصد افزایش در زمان پیک بار بوده است که حدود ۲۰ درصد مشترکان در استان را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: مشترکین به ۵ روش می توانند قبض برق الکترونیکی  خودرادریافت کنند که این شیوه‌ها شامل دریافت اطلاعات ازسایت شرکت برق، نرم افزار نیرونگار، از طریق psp ، تلفن ۱۵۲۱ و پیامک .

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان نیز در این نشست اظهارکرد:  هدف شرکت توزیع برق استان اصفهان رساندن فعالیت بدون حادثه به ۷درصد بود که رسیدیم که  این درصد بهترین میزان تلفات در کشور محسوب می‌شود، همچنین روز بدون حادثه جز اهداف این برنامه بودکه متوسط ۲۳شهرستان ۱۰۰۰روز بدون حادثه را درطول سال  طی کردیم  

رسول روستایی اظهارداشت: با راه اندازی مرکز سمیع و مرکز ۱۲۱ کلیه خدمات برق به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، که بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ روستا در استان این خدمات غیرحضوری را دریافت می‌کنند.

وی درخصوص کاهش زمان خاموشی‌ها در استان گفت: در سال ۹۴ حدود ۷۷۰ دقیقه خاموشی داشتیم که امسال این رقم به حدود ۲۰۰ دقیقه در سال رسیده است و   پیک بار از یک‌هزارو ۷۶۰ به یک‌هزارو ۸۶۰ مگاوات رسیده است.

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان به  اهداف شرکت تاسال ۱۴۰۵ اشاره کردوگفت:ازابتدای سال۹۹هدف مابرای سال ۱۴۰۵جایگاه اول از ۲۰۰دقیقه خاموشی به ۴۰دقیقه برسیم ،   باید ۱۰۰ درصد خدمات به صورت غیر حضوری ارائه شود و مراجعات حضوری به صفر برسد همچنین تلفات شبکه را به ۵ درصد برسانیم و بتوانیم تا۱۴۰۵ به یک هزار و ۴۰۵ روز بدون حادثه  دست یابیم.

حسین شکرالهی درادامه این نشست  عنوان کرد کرد: درسالهای گذشته اختلاف میزان خاموشی بین شهرستان‌های دوردست و نزدیک استان بسیارزیادبود تا حدی که در سال ۹۳ حدود ۷۷۰ دقیقه خاموشی برای هر مشترک بودکه درمناطق دوردست این خاموشی به چندهزار دقیقه میرسید  ،براین اساس اهداف رابرروی شهرستانها علل خصوص شهرستاهای دور دست به استان چیدیم وامروز به ۲۰۰دقیقه خاموشی واختلاف بین شهرستاها به ۱۰۰دقیقه رسیده است.

مدیر امور فوریت‌های توزیع برق استان اصفهان در خصوص خاموشی‌های مناطق دوردست استان اصفهان گفت: دورترین و صعب العبور ترین  منطقه استان اصفهان منطقه پشت کوه فریدن است که تقریبا از آبان تاپایان فروردین  ماه  خاموشی چندماهه داشته است، با استفاده پهپاد توانستیم عیوب شبکه را شناسایی و برطرف کنیم و با تعمیرات و خارج کردن شبکه از مسیر بهمن و برف سنگین خاموشی‌ها را کاهش دهیم که خاموشی‌های این منطقه از چند ماه به ۳۰ دقیقه رسیده است.

جعفربحرینی در این نشست اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه راهبردی این شرکت ارائه خدمات غیرحضوری به شیوه آسان برای همه اقشار استان بوده که در این زمینه درگاه‌های مختلف شامل مرکز سمیع، سایت شرکت برق، اپلیکیشن نیرونگار بوده است.

معاون امور مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان افزود:برای رسیدن به این هدف درگاههایی رادرنظرگرفته ایم برای خدمات غیرحضوری مشترکین که یکی  مرکز سمیع شرکت توزیع برق میباشد دراین مرکز روزانه  5 هزار و ۷۰۰ تماس مشترکین راداریم که ۱۴۰۰ مورد توسط کارشناسان پاسخ داده میشود.

بحرینی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های خدمات غیرحضوری ایجاد اپلیکیشن بازدیدهای محلی میباشد که در این اپلیکیشن عکس تمام مدارک مشترکین گرفته شده و به پرونده آنها الحاق می‌شود و به صورت کامل برای کارشناسان ارسال می‌شود که در این برنامه علاوه بر عدم مراجعه حضوری ارائه کپی مدارک هم کاهش یافته تا حدی که در سال ۲۴۰ هزار برگ کاغذ صرفه جویی می‌شود.

معاون امور مشترکین شرکت توزیع برق استان اصفهان خاطرنشان کرد:تمام پرونده های مشترکین به طور غیرحضوری و الکترونیکی با یگانی می شود که این امر باعث صرفه جویی یک میلیون و ۸۰۰ هزار برگه کاغذ A4 شده است.

وی تاکید کرد: با توسعه خدمات غیر حضوری و صرفه جویی ۴۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در رفت و آمدها، دست کم روزانه ۲۶ میلیون تومان صرفه جویی در سوخت داشته‌ایم.

بحرینی با اشاره به اینکه الگوی مصرف برای بخش خانگی ۳۰۰کیلووات در ماه است، افزود: اگر این مصرف بیشتر شود علاوه بر ۷ درصد اضافه ۱۶ درصد دیگر هم به هزینه مشترکان پرمصرف اضافه می‌شود که از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک در استان تنها ۹۰ هزار مشترک پرمصرف خانگی داشته ایم  و این میزان ۶ درصد از مشترکان استان اصفهان است.

درپایان این نشست از سامانه هما که سامانه ی هوشمندسازی مدیریت اتفاقات میباشد رونمایی شد

خبرنگار:محبوبه عزیز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا