حمایت از کسب و کارهای کوچک مأموریت صندوق کارآفرینی امیداست


حمایت از کسب و کارهای کوچک مأموریت صندوق کارآفرینی امیداست

به گزارش ارک خبر:احسان مهدوی هزاوه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر،بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید در حوزه حمایت از کسب و کارها و ارائه تسهیلات قرض الحسنه فعالیت می‌کرد، در سال ۱۳۸۵ صندوق‌های فرصت‌های شغلی، توسعه اشتغال روستایی و ازدواج جوانان با هم ادغام و صندوق مهر امام رضا (ع) تشکیل شد و با سه مأموریت اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان به کار خود ادامه داد.

وی در باره نقش این صندوق در حمایت کسب و کارهای خُرد و در راستای حمایت از اقتصادی مقاومتی تاکید کرد: این صندوق با توجه به اهمیت و جایگاه کسب و کارهای خُرد در اقتصاد مقاومتی، به‌دنبال تامین نقدینگی این گروه در شرایط فعلی اقتصاد است.

مهدوی هزاوه خاطرنشان کرد:   صنایع بزرگ برای تأمین مالی مشکلی ندارند و سازو کار آنها مشخص و از طریق بورس است. شرکت‌های متوسط هم از طریق بانک‌ها تأمین مالی می‌شوند لیکن نکته حائز اهمیت این که در زمینه مشاغل خرد و کوچک، همواره مشکلات وجود داشته و مکانی متولی حمایت از این کسب و کارها نبوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان با بیان اینکه مأموریت صندوق کارآفرینی حمایت از کسب و کارهای کوچک بود، افزود: صندوق‌ها حمایتی بوده و محدودیت‌های خاص خود را دارند و می‌خواهند به عنوان تأمین کننده مالی و حامی کسب و کار شناخته شوند. برای شناسایی کسب و کارهای کوچک صندوق مدل‌های مختلفی را آزموده است.

وی با بیان اینکه در واقع صندوق کارآفرینی امید می‌خواهد یک معضل اجتماعی در بخشی از شهر و یا روستایی رفع شده و از ظرفیت‌های موجود استفاده کند، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت یازدهم حدود ۵۵هزار و ۳۹۲ فرصت شغلی در استان اصفهان فراهم کردیم. همچنین در شش سال گذشته ۴۴۸میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است.

مهدوی هزاوه از پرداخت تسهیلات به طرح‌های میراث فرهنگی، گردشگری، بوم‌گردی ،خیریه‌های اشتغالزا، اشتغال برای زندانیان آزاد شده، معلولان جسمی حرکتی و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و تصریح کرد: صندوق از ابتدای امسال ۴میلیارد تومان به کسب و کارهای حوزه صنایع دستی تخصیص داده است و این صندوق به هر فرد صاحب شغل خانگی که توسط کمیته امداد معرفی شود، یکصد میلیون ریال تسهیلات پرداخت می کند.

وی طرح‌های “هر روستا یک محصول”هرخانه یک کارخانه ، “روستای بدون بیکار” و “صندوق‌های خُرد محلی” را از طرح‌های اختصاصی این صندوق  برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: روستاها به‌عنوان کانون‌های مولد در مرکز توجه ما قرار دارند و این صندوق با ارائه تسهیلات اشتغالزا نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان در ۲سال گذشته داشته است.

مهدوی هزاوه ادامه داد: در هر منطقه اعم از شهری و روستایی ظرفیت‌هایی وجود دارد که باید شناسایی و بر اساس نیاز به روزرسانی شود و در پی آن توسعه الگوهای مبتنی بر کسب و کارهای بومی و محلی صورت پذیرد. 

مهدوی هزاوه تصریح کرد: در استان اصفهان ۹فقره تسهیلات مشارکتی پرداخت شده است. شرکت‌های تعاونی با عضویت یکهزار و ۳۲۰نفر فعالیت داشتند و ۲۲میلیارد تومان تسهیلات نیز پرداخت شده است. عمده این شرکت‌ها با عضویت ۲۰۰سرپرست خانوار فعال هستند و ارائه تسهیلات به آنها باعث شده که نیازهای اولیه را بتوانند تهیه کنند.



دکمه بازگشت به بالا