فعالیت ۴۳ نمایندگی دانشگاه پیام نور در سراسر جهان/ رشته های دانشگاه پیام نور ساماندهی می شود

رئیس دانشگاه پیام نور کشور:

فعالیت ۴۳ نمایندگی دانشگاه پیام نور در سراسر جهان/ رشته های دانشگاه پیام نور ساماندهی می شود

به گزارش ارک خبر:محمدرضا زمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور با حدود ۴۳۰ هزار دانشجوی فعال است که در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف در ۵۰۰ مرکز و واحد در سراسر کشور تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نورکشوربا اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور ۴۳ نمایندگی در سراسر جهان با ۶ هزار دانشجو دارد، افزود: حضور حدود چهار هزار عضو هیئت علمی با۱۰ هزار کارمند در دانشگاه پیام نور سراسر کشور مشغول به ارائه خدمات هستند .

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور سیستم آموزش ترکیبی دارد، یعنی بعضی از رشته‌ها کاملاً حضوری و بعضی از رشته‌ها نیمه حضوری و بعضی رشته‌ها کاملاً غیرحضوری و الکترونیکی هستند.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد رشته‌های دانشگاه پیام نور نظری و بقیه رشته‌ها هم فنی و مهندسی و هنر است.

رئیس دانشگاه پیام نور از ساماندهی رشته های دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در رابطه با رشته ها نداریم و سامان دهی رشته ها در دستور کار است. بنا داریم رشته های اشباع را جایگزین رشته های نو و مورد استقبال از لحاظ اشتغال کنیم. به صرف اینکه رشته ای خواهان دارد به دنبال آن نمی رویم، بلکه به دنبال این هستیم دغدغه شغل را از پیش پای دانشجویان برداریم.

رئیس دانشگاه پیام نوربا بیان اینکه تحصیل در دانشگاه پیام نور محتوامحور است، خاطرنشان کرد: تا سال گذشته تمرکز دانشگاه بر کتاب و کاغذ بود و اکنون تولید محتوای الکترونیکی نیز اضافه شده و با توجه به این پتانسیل، تمرکز دانشگاه بر اجرای آزمون های متمرکز و همزمان در کشور است.

زمانی خاطرنشان کرد: در همین راستا تجهیز برخی مراکز به سیستم‌های مورد نیاز وجود دارد چون حذف آزمون‌های کاغذی یکی از مسائل زیست‌محیطی است که به دنبال آن هستیم و در راستای دانشگاه سبز مطرح می‌شود که دقت و سرعت هم خواهد داشت و هزینه‌های جنبی آزمون را هم کاهش می‌دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور از انعقاد تفاهم نامه با بانک‌های قرض الحسنه برای تأمین وام شهریه دانشجویان خبر داد و گفت: دانشجویان پیام نور دیگر دغدغه تأمین شهریه نخواهند داشت.

وی بیان داشت: دانشجویان می‌توانند برای تمام ترم‌های تحصیلی وام با کارمزد یک و دو دهم  درصد دریافت کنند که بازپرداخت آن ۴۸ قسط است.

رئیس دانشگاه پیام نور اضافه کرد: با بنیاد علوی نیز قراردادی بسته‌ایم که سال گذشته ۲٫۴ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای دانشجویان محروم داشتیم، امید داریم امسال هم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

زمانی در مورد مهم‌ترین چالش دانشگاه پیام نور اظهار کرد: در سال ۹۲ دانشجویان این دانشگاه ۱.۲ میلیون نفر بود که این رقم در سال ۹۷ به ۴۳۰ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که هزینه‌های آموزش همراه با تورم افزایش پیدا کرده؛ مهم‌ترین چالش دانشگاه ایجاد تعادل در بین هزینه‌ها و درآمدهاست و هدف ما این است که با تغییراتی در رشته‌ها، دانشجویان بیشتری جذب کنیم.

خبرنگار:محبوبه عزیز

دکمه بازگشت به بالا