آمارواقعی باراه اندازی سامانه جامع ارزی کشور /بندر خشک گامی بزرگ برای توسعه اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان :

آمارواقعی باراه اندازی سامانه جامع ارزی کشور /بندر خشک گامی بزرگ برای توسعه اصفهان

به گزارش ارک خبر، مسعود گلشیرازی در اولین نشست خبری هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: تحریم ها در طی دو سال اخیر یک حسن داشت و آن این بود که مسئولان اهمیت صادرات خردوغیرنفتی را متوجه شدند و باید جلوی خام فروشی را گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: تشکیل سامانه ارزی در این سال باعث شفافیت و رصد بهتر امور تجاری کشور شده و آمارها را واقعی کرده است .

گلشیرازی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در این دو سال تجربه شد این بود که تحریم‌ها اثر عددی خود را گذاشت و سال گذشته افزایش نرخ ارز را شاهد بودیم که باعث تحریک صادرات شد اما دلیل این که در برخی سرفصل‌ها کاهش صادرات را شاهد هستیم به دلیل واقعی شدن آمار است چون الزام بانک مرکزی به بازگشت ارز باعث شد آمار گمرکات واقعی شود و حالا می‌توانیم اعلام می‌کنیم که صادرات واقعی شده است و این مقدار صادرات اعلامی، واقعاً محقق شده است.

وی با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی استان از هدف گذاری برای پذیرش حدود ۵ میلیون گردشگر تا ۱۴۰۴ خبر داد، و گفت  با جذب این تعداد گردشگر به طور متوسط سالانه ۲۵۰ دلار به میانگین درآمد مردم استان افزوده می شود.

گلشیرازی اظهار داشت:درشرایط کنونی جنگ تمار عیار اقتصادی باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در حال حاضر کشورهای همسایه ایران با توجه به شرایط مذهبی، فرهنگی و سیاسی از جمله بازارهای هدف صادراتی ما هستند.

وی با اشاره باینکه کشور عراق از جمله کشورهای بازار هدف صادراتی است، گفت: نفوذ سیاسی جمهوری اسلامی ایران در سوریه و سرمایه گذاری زیرساختی در این کشور موجب گردیده تا  بازار بازسازی سوریه به عنوان یک بازار هدف برای فعالان اقتصادی محسوب شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در خصوص پروژه بندر خشک اصفهان نیز اعلام داشت: امور این بندر در حال پیگیری است و مطالعاتی نیز برای احداث منطقه ویژه اقتصادی اصفهان در محل بندر خشک در حال انجام است.

در ادامه این نشست بهرام سبحانی نیز در خصوص بندر خشک اصفهان اظهار کرد: بندر خشک اگر با همان تعاریف استاندارد باشد گام بزرگی است چرا که در حال حاضر تمام کالاها از بندر عباس ارسال می‌شود، بندر خشک یعنی یک منطقه درخشکی اشد اما مبدأ صادرات شود و کالاهای صادراتی استان اصفهان و استان‌های هم‌جوار بارگیری شده و به صورت ترانزیت به بندر اصلی کشور ارسال شود و برای واردات نیز همین‌طور عمل می‌شود که گامی بزرگ برای توسعه اصفهان خواهدبود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد: حضور این هیأت نمایندگان در اتاق اصفهان با هدف بهبود شاخص‌ها بود و تلاش‌ها نیز در این چند ماه بر موضوع بهبود شاخص‌های کسب‌ و کار بوده است.

سبحانی افزود:یک خبرخوب اینکه نرخ بیکاری استان اصفهان در بهار ۹۸ برابر با ۲٫۵ درصد کاهش یافته که گام بزرگی است. در واقع اتاق بازرگانی ایجاد اشتغال نکرده بلکه محیط کسب و کار را بهبود داده است.

خبرنگار:محبوبه عزیز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا