بازرگانان ایرانی از بازار بلغارستان برای ورود به بازار اروپا استفاده کنند

مسوول کمیته روابط تجاری ایران و بلغارستان:

بازرگانان ایرانی از بازار بلغارستان برای ورود به بازار اروپا استفاده کنند

مسوول کمیته روابط تجاری ایران و بلغارستان گفت: بلغارستان فرصتی مناسب برای بازرگانان ایرانی با هدف ورود به بازار کشورهای اروپای شرقی و غربی است و نزدیکی جغرافیایی این کشور و امکان ارسال بار زمینی مزیت تجارت با این کشور را دوچندان می سازد.

به گزارش ارک خبربه نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،سعید هادئی در دیدار با عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان و  جمعی از فعالان اقتصادی  در تالار هیات نمایندگان   تصریح کرد:ارتباط با شرکت های بلغاری می تواند زمینه حضور آسان تر در بازارهای اروپایی فراهم کند و شرکت های ایرانی می توانند زمینه حضور شرکت های بلغاری در منطقه خاورمیانه را فراهم سازند.
وی از تشکیل کمیته مشترک تجاری ایران و بلغارستان  زیر نظر اتاق بازرگانی ایران خبر داد و گفت:این کمیته آماده ارایه اطلاعات و مشاوره به فعالان اقتصادی استان اصفهان برای تجارت با بلغارستان و سایر کشورهای مرتبط با این کشور است و ظرفیت تبدیل به اتاق مشترک بازرگانی ایران و بلغارستان دارد.
هادیی تصریح کرد:ارسال بار زمینی به بلغارستان از تهران چهار روزه انجام می شود و این زمان فرصت طلایی برای حضور کالاهای ایرانی  در بازارهای اروپایی و واردات از اتحادیه اروپاست.
وی خاطر نشان کرد:سالهاست که به کشورهای اروپای شرقی از جمله بلغارستان توجهی از سوی بازرگانان ایرانی نشده است  و در  شرایط  کنونی باید از این فرصت ها نهایت بهره برداری شود.
وی افزود:بلغارستان از نظر نرخ مالیات و دستمزد مزیت ویژه برای سرمایه گذاری در بین کشورهای اروپایی دارد و قیمت تمام شده محصولات در این کشور ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است.
فرشته امینی عضو هیات رییسه اتاق بازرگای اصفهان در این دیدار گفت:بلغارستان به عنوان دروازه ورودی اتحادیه اروپا می تواند فرصت جدیدی برای بازرگانان اصفهان فراهم سازد.
وی برقراری پرواز مستقیم بین ایران و بلغارستان را فرصتی برای نزدیک  شدن تجار و بازرگانان دو کشور عنوان کرد و گفت:متاسفانه پرواز مستقیم بین  تهران و صوفیه  وجود ندارد که در قالب خرده بار روابط تجاری تعریف شود.
بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپا با جمعیت بالغ بر ۳/۷ میلیون نفر است.تولید ناخالص داخلی ۹۴ میلیارد دلار است و سرانه هر نفر  ۱۲۳۷۳ دلار است.حجم تجارت ایران و بلغارستان در سال ۹۷ به ۱۲۱ میلیون دلار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا