اعتیاد اولین عامل طلاق در زنجان است

خبرگزاری ارک- معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، در استان زنجان اولین عامل طلاق اعتیاد است.

فرزانه عطایی در گفتگو با مهر، به نرخ طلاق در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طبق مراجعین زوجین به بهزیستی برای طلاق، در سال ۹۳ اولین علت طلاق در زنجان اعتیاد بوده و بیکاری، دخالت اطرافیان و خیانت نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: نرخ طلاق در استان زنجان در سال ۹۱ بدین صورت بود که از هر ۹ ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شد، در حالی که متاسفانه این نرخ در سال ۹۲ روند افزایشی داشته و به‌ یک به هفت رسیده است.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان در مورد آمار طلاق در زنجان گفت: بیشترین آمار طلاق با ۹۸.۶۰ درصد و با نرخ یک به پنج در شهرستان زنجان و کمترین آن با ۶۷.۱ درصد و با نرخ یک به ۲۰ در شهرستان ماهنشان اتفاق می‌افتد.

عطایی با بیان اینکه متاسفانه آمار طلاق در سال ۹۲، ۴.۳ درصد در سطح کشور رشد داشته است، افزود: استان البرز (شهرستان کرج)، خراسان رضوی، گیلان و کردستان به ترتیب دارای بیشترین آمار طلاق بوده‌اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان افزود: اعتیاد ، خشونت خانگی و خیانت از مهم‌ترین علل طلاق در کشور به شمار می روند.

عطایی در ادامه گفت: طبق بررسی‌ها بیشترین طلاق‌ها در چهار سال اول زندگی مشترک اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد طلاق‌ها در بازه زمانی یک تا چهار سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا