افزایش ۴۴ درصدی تخلفات صنفی در آذربایجان شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از افزایش ۱۷ درصدی بازرسی ها و ۴۴ درصدی تخلفات صنفی کشف شده در استان در ۲ ماهه اول سال ۹۹ خبر داد.

مقصود رضازاده روز دوشنبه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص بازار و تقارن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان با ۲ ماهه اول سال جاری ، اقدامات نظارتی با قوت تشدید شد .

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان با اشاره به پیش بینی های لازم به منظور استفاده از ظرفیت دستگاههای مختلف استانی درگشت های مشترک بازرسی ، اظهار داشت : تعداد گشت های مشترک از افزایش ۱۱۷ درصدی برخوردار بود و به ۵ هزار و ۲۷۰ مورد بازرسی منجر شد.

وی با اشاره به ۲۵ هزار و ۶۱۸ مورد بازرسی از بنگاههای اقتصادی استان اعم از واحدهای تولیدی ، توزیعی ، انبار و سردخانه ، خدماتی ، عمده و خرده فروشی ، گفت: از این تعداد بازرسی برای یک هزار و ۶۸۸ واحد متخلف پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.

رضازاده از دریافت ۱۷۱۸ مورد شکایت در دو ماهه اول سال و افزایش ۴۴ درصدی شکایات مردمی خبر داد و گفت : بیشترین میزان بازرسی در حوزه آرد و نان بود و در نتیجه نظارت های انجام شده برای ۱۶۶ واحد نانوایی پرونده تخلفاتی تشکیل شده است .

وی در ادامه گفت : ۶۸ درصد شکایات از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ و مابقی از طریق سایر درگاههای ارتباطی از جمله اپلیکیشن آپ ، سایت ۱۲۴ ، سامانه ۱۳۵ و شکایات حضوری دریافت شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان با تأکید بر آمادگی سازمان در دریافت و رسیدگی به کلیه شکایات و گزارش های مردمی ، اظهار داشت : شهروندان می توانند با مراجعه به سایت www.۱۲۴.ir و یا از طریق اپلیکیشن آپ درقسمت قیمت کالا و خدمات نسبت به ثبت و اعلام غیر حضوری شکایات خود اقدام کنند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا