راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی قرآن کریم در تبریز

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی سامانه آموزش فراگیر مجازی قرآن کریم در تبریز خبر داد.

“ابراهیم لایقی” در نشستی که با همین موضوع برگزار شد، گفت: با توجه به گسترش فناوری اطلاعات و نفوذ وسایل ارتباط از راه دور، ابزارها و روش‌های آموزشی نیز دچار تغییر و تحول شده و آموزش الکترونیکی و آموزش مجازی در سطح وسیعی از جامعه گسترده و کلاس های آموزشی به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

وی افزود: آموزش الکترونیک به مجموعه فعالیت های آموزشی اطلاق می‌شود که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی اعم از صوتی، تصویری، رایانه ای، شبکه ای صورت می گیرد و این نوع آموزش ها ضمن تحول در فرایند یادگیری و مدیریت دانایی، در گسترش و تعمیق فرهنگ ict نقش اساسی و محوری دارد.

لایقی تصریح کرد: آموزش های قرآن کریم و معارف اهل بیت علیهم السلام نیز از این اصل مستثنی نبوده و با استفاده از بستر اینترنت امکان استفاده علاقه‌مندان از آموزشهای تخصصی را در هر نقطه از کشور فراهم می سازد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل تاکید کرد: بر این اساس گروه قرآن و عترت با همکاری موسسه مصباح الهدی از مدت ها قبل اقدام به تهیه زیر ساخت های لازم و راه اندازی سامانه آموزش های فراگیر نموده است .

وی هدف از راه‌اندازی این سامانه را نشر و گسترش فرهنگ و معارف قرآن کریم، تحقق بخشیدن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، رفع محدودیت های زمانی و مکانی از آموزش قرآن کریم، بهره گیری از فناوری نوین در جهت ترویج امر آموزش قرآن کریم و تسهیل فرایند آموزش و یادگیری قرآن بوسیله ایجاد بسترهای نوین آموزشی عنوان کرد.

گفتنی است در این نشست ضمن تشریح موارد فنی و مشخصات سامانه مزبور نحوه همکاری و استفاده موسسات فرهنگی قرآن و عترت از این امکانت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یادآور می شود؛ عدم وجود محدودیت زمانی، یادگیری انتخابی(آنچه مورد نیاز است)، کاهش هزینه های تحصیلی، تنظیم سرعت یادگیری متناسب با استعداد فراگیران، مرور درس به دفعات دلخواه و نظارت مطلوب تر بر کیفیت آموزش از جمله مزایای آموزش های مجازی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا