۳۶۰میلیارد ریال صرفه‌جویی برای تولید قطعات در شرکت پالایش نفت اصفهان

به گزارش ارک خبر:سال ۱۳۹۸، میزان صرفه‌جویی در بومی‌سازی قطعات یدکی، موردنیاز برای شرکت پالایش نفت اصفهان ۳۶۰ میلیارد ریال بوده است.
رئیس پشتیبانی ساخت داخل شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر گفت: فرهنگ بومی‌سازی، باور فکری به استفاده حداکثری از محصولات ایرانی و توانمندی‌های شرکت‌های سازنده داخلی در این شرکت نهادینه‌شده و فرصت مناسب را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان، سازندگان قطعات و تجهیزات، تولیدکنندگان داخلی، پیمانکاران و مشاوران و سایر دست‌اندرکاران این حوزه قرار داده تا از این طرق این شرکت در تأمین بیش از ۸۰ درصد نیازمندی‌های خود پیشرو باشد.
سعید احترامیان افزود: سال گذشته موفق شده‌ایم به روش مهندسی معکوس، در زمینه بومی‌سازی قطعات یدکی و با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۹ میلیارد ریال، ۴۲۵ قطعه در تیراژ ۴۸ هزار و ۶۹۵ عدد تولید کنیم. این در حالی است که اگر می‌خواستیم آن‌ها را از خارج وارد کنیم می‌بایست مبلغی برابر با ۴۲۰ میلیارد ریال می‌پرداختیم. به‌طور حتم در سال جاری نیز موفقیت‌های چشمگیری به دست خواهیم آورد.
بابیان اینکه در حال حاضر با بیش از ۵۰۰ شرکت سازنده داخلی ارتباط داریم، اظهار داشت: تاکنون با این روش کارهای بسیار مهم و ارزشمندی صورت گرفته که حتی با نمونه‌های خارجی قابل‌رقابت و معتبرتر از آن‌ها هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا