آخرین روند پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی

مدیر کل انتقال خون آذربایجان شرقی، آخرین روند پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا در این استان را تشریح کرد.

وحید مثمر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین روند پلاسما درمانی در این استان اظهار کرد: استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان بیماری کرونا یکی از روش‌های درمان این بیماری است.

وی ادامه داد: در این روش پلاسمای بیمار بهبود یافته که حاوی آنتی بادی‌های ضد کرونا است، با استفاده از دستگاه پلاسما فرزیس جمع آوری شده و پس از آزمایشات مربوطه و فرآوری در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری پلاسما در قالب پویش شکرانه سلامت از اردیبهشت ماه سال جاری در استان کلید خورده است، گفت: با وجود بسترسازی مناسب و تجهیز مراکز انتقال خون تبریز و قابلیت بالای انتقال خون استان، فراخوان مستمر تلفنی و آمار بالای مبتلایان بهبود یافته در سطح استان، متاسفانه استقبال مناسب و شایان توجهی از این پویش نشده است.

مثمر گفت: استقبال از اهدای پلاسما از طرف بهبود یافتگان کرونا کم‌تر از حد انتظار و نیاز استان است.

وی با بیان اینکه مشارکت در این امر نقش بسزایی در تامین سلامت و بهبود کیفیت درمان مبتلایان به کرونا دارد، اظهار کرد: به همیاری بیشتر مردم شریف استان در این پویش نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان اهدای پلاسما می‌توانند با تماس با شماره ۷-۰۴۱۳۲۸۶۳۷۹۶ و هماهنگی جهت تعیین ساعات حضور و یا با مراجعه حضوری به مراکز انتقال خون تبریز واقع در خیابان امام خمینی (ره)، روبروی مسجد کبود و خیابان آخونی، جنب کوی شادگان نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: در دست داشتن سوابق ابتلا شامل تاریخ ابتلا و مستندات از جمله نتایج آزمایشات یا سی تی اسکن و همچنین سپری شدن حداقل یک ماه از تاریخ بهبودی و نداشتن علائم فعال بیماری شامل تب بالا، سرفه و … و داشتن شرایط اولیه اهدای خون از جمله شرایط عمومی فشار خون، نبض و محدوده سنی ۱۸ الی ۶۰ سال و سایر ملاحظات اهدای خون، از شرایط اهدای پلاسما به شمار می‌آیند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا