پخش بیش از ۵۳ هزار دقیقه برنامه در شبکه سهند

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: ۵۳ هزار و ۷۹۴ دقیقه برنامه در ماه مبارک رمضان در شبکه سهند تهیه و پخش شد.

مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی   افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت پرهیز از اجتماعات انسانی در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس، حوزه‌های تولیدی این مرکز با بهره گیری از نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های اعضای کارگروه مشورتی برنامه‌های معارفی صدا و سیما سعی کردند رمضان امسال پربارتر از سال‌های قبل برگزار شود.

اوبا بیان اینکه امسال بیش از ۹۰ نفر از وعاظ، خطبا، سخنرانان و اساتید حوزه و دانشگاه در برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون به عنوان کارشناس حضور پیدا کردند افزود: به لحاظ آماری تنوع خوبی در برنامه‌ها ایجاد شد و شاهد رشد کیفی خوبی در رمضان امسال بودیم.

او خاطرنشان کرد: اوباشدانلیق، افطارلیق، ائویمیز، پیام جمعه، دعوت، رحمت قاپیسی، سحر گوروشی، سحرلر، سیزلر مسئول لار، قدر گئجه سی، قانلی محراب، قدر گئجه سی، شب‌های ایران، آنا قبله، ترانه باران، آی گوروشی، عید رستگاری، این شرح بی نهایت، صدای دل، باران اجابت، قند و عسل، عیدانه، شکرانه، عیدبندگی و یازنفسی عنوان برنامه‌های شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی و رادیو شهر مراغه بود که به میزان ۱۲۲۳۸ دقیقه در این برنامه‌ها به موضوع ماه مبارک رمضان پرداخته شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا با اقدامات خلاقانه جای خالی ترتیل خوانی هرساله مصلی را با برنامه‌های تامینی و مسابقات قرآنی پر کنیم، تصریح کرد: ترتیل قرآن کریم، مسابقه فائزون، سرود رمضان، نور آیه لری، نکته‌های ناب، نمایش، روز قدس، مطلب وکلام گوینده نیز از جمله برنامه‌های تامینی رادیو بودند که در ماه مبارک رمضان به مدت ۹۶۹۱ دقیقه برای شنوندگان پخش شد که با احتساب برنامه‌های تولیدی، میزان عملکرد حوزه صدای مرکز آذربایجان شرقی به ۲۱۹۲۹ دقیقه رسید.

او همچنین گفت: ۲۶۲ برنامه نیز به مدت کل ۱۷۸۴۰ دقیقه برای مخاطبان رادیو برون مرزی آذری تبریز در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز در طول رمضان پخش شد.

صفری با بیان اینکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال با توجه به شرایط خاص کشور، هم به لحاظ شکل و هم به لحاظ محتوا متفاوت بود، به عملکرد ۷۲۱۴ دقیقه‌ای تولید سیمای شبکه سهند در ساختار‌ها و قالب‌های مختلف پرداخت و گفت: اوباشدانلیق، افطارلیق، ماه خدا، اخلاق در نهج البلاغه، ادعیه، آیدین یاشا، آئین کرامت، پیام امام جمعه تبریز، ثقلین، صراط، کمک‌های آستان قدس رضوی به نیازمندان استان، رزمایش همدلی، القدس لنا، کمک‌های مؤمنانه، کندیمیز، لپ قرمزی، مناجات، والعصر و ناز بالالار، تبریزیم، رحمت قاپیسی، صراط و ماه خدا از ویژه برنامه‌هایی بودند که در این ماه از سیمای شبکه سهند تولید و پخش شد.

او مهمترین بخش طراحی ویژه برنامه‌های رمضان را جانمایی سخنرانی، مناجات خوانی و مداحی در آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: ضیافت قرآن، شهید رمضان، شب قدر، سفره سلامت، برای میهمانی، بخشنده باش، آیینه باشیم، اهل ایمان، آموزش قرآن، فیلم سینمایی امام علی (ع)، راهپیمایی روز قدس سال‌های قبل و … نیز از جمله برنامه‌های تأمینی این شبکه بود که به مدت کل ۶۳۹۹ دقیقه از آنتن شبکه سهند پخش شد و با احتساب عملکرد تولید، ۱۳۶۱۳ دقیقه برنامه تقدیم مخاطبان شد.

او با مهم خواندن قدرت نرم و واکسینه کردن آن در مقابل جنگ نرم دشمن اضافه کرد: قدرت نرم شامل اعتقادات دینی، مذهبی، فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت، قرآن و اهل بیت، احادیث و روایات است که برای ترویج آنها، به نوآوری و خلاقیت نیاز داریم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به ابتکار شبکه سهند در برگزاری مسابقه “قرآن نغمه سی” در ویژه برنامه افطارلیق اشاره کرد و گفت: این مسابقه در سه بخش قرائت تنغیمی، حفظ و تقلیدی برگزار شد و در فراخوان آن نزدیک ۳۱۰ نفر اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۱۵۳ نفر آثار خود را برای داوری به دبیرخانه مسابقه فرستادند که پس از بررسی آثار، از ۵۴ نفر برای حضور در بخش مسابقه دعوت شد و پس از ۲۷ روز برگزاری با معرفی عنوان نفرات برتر، به کار خود پایان داد.

صفری در تشریح عملکرد رمضان حوزه سیاسی این مرکز تصریح کرد: معاونت خبر مرکز در طول این ماه توانست در کنار اطلاع رسانی و پوشش خبری رویداد‌های مختلف، ۶۸ گزارش خبری به مدت ۴۱۲ دقیقه تولید و در ۲ بخش خبر رادیویی و ۳ بخش خبر تلویزیونی پخش کند.

او خاطر نشان کرد: معاونت فضای مجازی این مرکز نیز با تولید و انتشار ۱۰۳۲ مورد محتوا در قالب‌های مختلف و مشخص سعی کرد حضور، جهت‌دهی و مهندسی مناسبی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

صفری با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادر درمانی استان، به حماسه آفرینی کلیت نظام و مسئولان، مردم، جامعه پزشکی و پرستاری، گروه‌های جهادی، نهاد‌های حمایتی کشور، بسیج، نیرو‌های مسلح، تولیدکنندگان مواد بهداشتی، صدا و سیما و رسانه‌ها در بحث کرونا پرداخت و افزود: ویروس کرونا با وجود سختی‌ها و مشکلات فضایی ایجاد کرد که قدرت و توانمندی مدیریتی کشور‌ها بدون سانسور و در یک میدان مسابقه یکسان مورد ارزیابی قرار گیرد.

او همدلی مومنانه، کمک‌های مومنانه و طرح مواسات را یک تصمیم راهبردی از سوی مقام معظم رهبری دانست که توانست همه مردم و مسولان را برای کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا به میدان بیاورد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در پایان از همراهی موثر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز، علما و روحانیون (کارشناسان برنامه ها)، ائمه جمعه شهر‌های استان، اساتید دانشگاه، مادحین، قاریان و مرتلین، گروه‌های تواشیح، ادرات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، هیئت رزمندگان، موسسات قرآنی، داوران مسابقه قرآن نغمه سی و به ویژه مردم عزیز، همچنین از تمامی معاونان، مدیران و همکاران صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در تولید و پخش برنامه‌های ماه مبارک رمضان تقدیر و تشکر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا