آمادگی کمیته امداد استان اصفهان برای جمع آوری فطریه

 

کمیته امداد اصفهان با فراهم کردن زیرساخت های الکترونیکی و برپایی پایگاه در روز عید سعید فطر آماده جمع آوری فطریه همشهریان اصفهانی است.

به گزارش ارک خبر، کریم زارع، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات استان اصفهان بابیان اینکه جمع آوری فطریه امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از همه گیری ویروس کرونا با تاکید بر روش های پرداخت نوین و غیر حضوری دنبال می شود، گفت: کد دستوری #۵*۰۳۱*۸۸۷۷*، پایگاه اینترنتی emdad.ir و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ (ویژه وجوه زکات عام) در اختیار همشهریان عزیز اصفهانی است.

زارع یادآور شد: سادات بزرگوار استان نیز می‌توانند جهت واریز وجوه فطریه علاوه بر پایگاه اینترنتی و کد دستوری اعلام شده از شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۳۰۶۴ استفاده کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر روش های غیرحضوری، پایگاه های فیزیکی جمع آوری زکات فطره و کفارات نیز در مساجد و کلیه محل‌های برگزاری نماز عید فطر برپا خواهد شد.

زارع با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبات شورای زکات استان، راه اندازی پایگاه جمع‌آوری فطریه نیاز به اخذ مجوز از این شورا دارد، یادآور شد: این شورا به ریاست امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور استاندار و سایر مسئولان مرتبط به شکل منظم برگزار می‌شود و دبیرخانه آن نیز در کمیته امداد استان قرار دارد.

وی ادامه داد: این تصمیم برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی بعضی سودجویان و همچنین نظارت بر حسن هزینه کرد وجوهات شرعی مردم اخذ شده است.
دبیر شورای زکات استان تعداد کل مجوزهای صادرشده برای ایجاد پایگاه و قرار دادن صندوق جمع‌آوری زکات فطریه در سراسر استان اصفهان را ۳۰۰۰ مجوز اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۰۰ پایگاه توسط کمیته امداد در معابر، مساجد و مراکز نیکوکاری و مابقی توسط موسسات خیریه و دیگر نهادها و سازمان های حمایتی برپا خواهند شد.
زارع درباره نحوه هزینه کرد زکات فطریه و سایر وجوهات، گفت: مبالغ جمع آوری شده در هر منطقه به مددجویان و نیازمندان همان منطقه، در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا