کاهش محسوس دما و رگبار باران در انتظار آذربایجان شرقی

مسئول روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی، وزش باد گاهی تا شدید، کاهش محسوس دما و رگبار باران و رعد و برق و در نواحی سردسیر و مرتفع بارش برف و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

افشین ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی شرایط ناپایدار جوی از بعد ظهر و شب روز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه تا روز جمعه کلیه نواحی به خصوص نواحی شرقی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به وزش باد و کاهش محسوس دما، افزود: با توجه به رخداد تندبادهای لحظه‌ای و کاهش محسوس دما، احتمال خسارت به باغات و گلخانه ها دور از انتظار نبوده و تاکید می شود به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توجه شود.

وی ادامه داد: آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، در نواحی مرتفع احتمال اصابت صاعقه، مه و اختلال در تردد در جاده‌ها دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات اجتناب شود.

 ابراهیمی تاکید کرد: به مسافران و هم استانی‌ها توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا