اتاق اصناف تبریز با صنوف متخلف برخورد می‌کند

رییس اتاق اصناف تبریز اعلام کرد: با توجه به دستور ستاد مرکزی کرونای کشور و تاکید ستاد استانی با صنوفی که مبادرت به فعالیت کنند، این مجموعه به شدت برخورد خواهد کرد.

حبیب هاشمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اطلاعیه‌ قبلی مقام های استانی مبنی بر تداوم تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری تا ۲۰ فروردین ماه جاری، افزود: در صورتی که واحدهای صنفی نسبت به  این دستور سرپیچی کنند با هماهنگی اتاق اصناف و نیروی انتظامی واحدهای مربوطه پس از اخطارهای اولیه، در صورتی بی توجهی به مکدت یک ماه پلمپ خواهد شد.

وی اظهار داشت: پیرو مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد استانی در خصوص تمدید مدت طرح فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و ادامه خطر شیوع ویروس کرونا و لزوم پیشگیری از آن به اطلاع کلیه واحدای صنفی تبریز رسانده  شده است که تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری ادامه دارد.

هاشمی اضافه کرد: پیشتر نیز در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره انتقال کرونا فعالیت اصناف به استثنای صنف های ضروری از قبیل سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها و قصابی ها تا ۱۵ ماه جاری تعطیل اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه هم اکنن اقلام و کالاهای اساسی مردم به وفور در بازار وجود دارد، گفت: مردم در این خصصو هیچ گونه نگرانی نداشته باشند و واحدهای مربوطه نیز که اقدام به توزیع این کالاها می کنند در تمام محلات شهر تبریز دایر بوده و برای فعالیت شبانه روزی آنها نیز مانعی وجود ندارد.

به گفته رییس اتاق بازرگانی تبریز هم اکنون بالغ بر ۶۵ هزار واحد صنفی در رشته ها و بخش های مختلف این شهر فعالت دارند.

با وجود تاکید ستادهای مرکزی و استانی مبنی بر تعطیلی مراکز خرید و واحدهای صنفی تا ۲۰ فروردین، از روز گذشته بسیاری از واحدهای مزبور با دایر کردن مغازه های خود به این دستورات تمکین نکرده و موجب نگرانی مسئولان بهداشتی و درمانی دایر بر افزایش مبتلایان به ویروس کرونا شده است.

گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی است امروز نیز شهر تبریز با خلاف روزهای گذشته شاهد تجمعات عدیده در مناطق مختلف و ترافیک در هسته های مرکزی شهر بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا