شهردار تبریز: متوفیان بی بضاعت کرونا رایگان دفن می شوند

شهردار کلانشهر تبریز با بیان اینکه قیمت قبور عمیق برای دفن فوتی‌های کرونا ۸۵۰ هزار تومان است، گفت: جانباختگانی که اقوام آنها بضاعت مالی کافی برای خرید قبر نداشته باشند، توسط شهرداری و به صورت رایگان دفن می‌شوند و اجبار و الزامی برای پرداخت هزینه نیست.

ایرج شهین باهر در سومین نشست خبری کمیته اطلاع‌ رسانی ستاد مبارزه با کرونای استان، با بیان این مطلب اظهار کرد: برخی افراد ضمن اظهار عدم توانایی مالی برای خرید قبر، انتظار دارند تا عزیز از دست رفته آن‌ها در بلوک انتخابی آن‌ها دفن شود که استفاده از این مزیت در کنار استفاده از فرصت تدفین رایگان توسط شهرداری، ممکن نیست.

وی در ادامه با اشاره به تداوم فعالیت‌های عمرانی شهرداری تبریز، گفت: فعالیت‌های عمرانی شهرداری نیز در کنار خدماتی که در راستای پیشگیری و مبارزه با کرونا انجام می‌شود، ادامه دارد و فعالیت‌هایی مانند آسفالت ریزی باید به سرعت انجام شود.

شهین باهر، اضافه کرد: به دنبال تعطیلی روزنامه‌ها، انتشار آگهی مناقصه های شهرداری به مشکل برخورده است که از طریق وزارت کشور پیگیر بوده و تلاش می‌کنیم تا مناقصه ها را از طریق رسانه‌های مجازی پیگیری کنیم. 

وی با بیان اینکه در خصوص وانت بارهای میوه فروشی که در خیابان قره باغی سد معبر می‌کنند نیز پیگیری لازم انجام خواهد شد، متذکر شد: در کنار نقد عملکرد دستگاه‌ها که به حق است، توجه کمتری به جنبه فرهنگ سازی شده است.

وی، افزود: به عنوان مثال‌ در مورد ماسک‌هایی که در شهر رها شده‌اند به عملکرد پاکبان‌ها و شهرداری انتقاد می‌شود، اما تذکر کافی به مردم برای انداختن ماسک‌ها و زباله‌ها در باکس‌های زباله داده نمی‌شود.

شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به تشکیل پویش رحمت با مشارکت خیریه‌های معتبر استان به منظور کمک به کسب و کارها و خانواده‌های متضرر از شیوع کرونا خبرداد و گفت: شهرداری امکاناتش را در اختیار این پویش قرار داده است. 

وی اضافه کرد: دو شماره حساب به منظور دریافت جداگانه نذورات گوشت قربانی و کمک‌های نقدی اعلام شده و شهرداری نیز کشتارگاهش را در اختیار این پویش قرار داده است تا نذور مردم به دست نیازمندان برسد.

وی، گفت: از اهالی رسانه انتظار می‌رود تا کسب و کارها و افراد متضرر را به این کمپین معرفی کنند، حمایت‌های این کمپین شامل حال کسانی که قبل از شروع کرونا بیکار بودند، نمی‌شود.

شهردار کلانشهر تبریز از تلاش برای استفاده از ظرفیت ۱۷۶۲ انجمن اسلامی مساجد در محلات برای شناسایی افراد نیازمند خبر داد. 

شهین باهر در ادامه از توزیع ماسک بین پاکبانان شهرداری تبریز خبر داد و گفت: تامین ماسک در ابتدا برای حدود ۲ هزار پاکبان بسیار سخت بود، اما اکنون دو فرهنگسرای شهرداری نیز به کار تهیه و تولید ماسک مشغول هستند.

وی در ادامه از ابتلای کم‌تر از ۱۰ نفر از کارکنان شهرداری تبریز به کرونا خبر داد و گفت: متاسفانه مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تبریز را در راه مبارزه با کرونا از دست دادیم و برای عضو شورای شهر تبریز نیز آرزوی سلامتی می‌کنیم. 

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به انتقاد از گلکاری و نصب المان‌های نوروزی در سطح کلانشهر تبریز و مغایرت آن با شعار در خانه بمانیم، اظهار کرد: این کار مغایرتی با این شعار نداشته و همه ساله در سه ماهه آخر سال و با فرا رسیدن عید نوروز انجام می‌شود و هزینه اضافی را به شهرداری تحمیل نکرده است. 

وی هدف از این اقدامات را تزریق روحیه نشاط به جامعه عنوان کرد و گفت: هدفمان این بود تا به دنبال شیوع کرونا تبریز به شهر ارواح تبدیل نشود.

شهین باهر در ادامه با بیان اینکه نگهداری تونل‌های ضد عفونی طراحی شده در ورودی بیمارستان‌های امام رضا (ع) و سینای تبریز سخت بود، اظهار کرد: تونل‌های هوشمندی را برای قرار دادن در ورودی بیمارستان‌های تبریز و مکان‌های پر تردد مانند بازار سفارش داده‌ایم که کار ضدعفونی را به طور اتوماتیک و با هر ورود و خروج هر فرد انجام می‌دهد. 

وی با بیان اینکه حقوق و مزایای کارکنان شهرداری نیز مانند بقیه ادارات پرداخت خواهد شد، گفت: مشکلی در این حوزه نداریم و بخش‌های اداری شهرداری تبریز شامل شیفت کاری و فعالیت با یک سوم نیروها ادامه دارد، اما بخش‌های خدماتی به طور مرتب فعال بوده و حتی مسئولیتشان بیشتر نیز شده است.

وی در ادامه متذکر شد: با مصوبه شورای شهر اسلامی تبریز، تمامی امتیازات، تعرفه‌ها و تخفیفات اسفند ماه سال گذشته برای پیشگیری از تجمع در ادارات به پایان فروردین ماه انتقال یافته است.

شهردار کلانشهر تبریز، تصویب لایحه دو ماه بخشودگی اجاره واحدهای تجاری شهرداری مانند رستوران‌ها، مغازه‌ها، دکه‌ها و تمامی املاک شهرداری را از دیگر اقدامات این ارگان، عنوان کرد.

وی در ادامه یادآوری کرد: شهرداری تبریز با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی از همان لحظات اولیه شیوع کرونا در تبریز پایه کار آمده و پیشگام بودند.

وی در خاتمه گفت: تا جایی که مطلع هستیم تعدادی از عوامل آرامستان‌ها در سایر شهرها از قبول این مسوولیت سرباز زده و نیروهای جهادی این وظیفه را بر عهده گرفته‌اند، اما عوامل شهرداری تبریز در این مورد نیز پای کار هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا