برنامه‌های تیم ملی فوتبال جوانان در سال ۹۹/ پیش به سوی جام جهانی

تیم ملی فوتبال جوانان ایران در سال ۱۳۹۹ روز‌های سختی را پیش رو دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال جوانان ایران درحالی با هدایت سید سیروس پورموسوی در تهران مقابل ترکمنستان، نپال و امارات قرار گرفت که به ۳ پیروزی رسید و به مرحله نهایی قهرمانی آسیا صعود کرد.

یوز‌های جوان با درخشش بازیکنانی مانند حسین نخودکار، آریا برزگر، امیر حسین نیک پور، یاسین سلمانی، احمد رضا جلالی و… به مرحله نهایی رسیدند و حالا فاصله کمی تا صعود به جام جهانی جوانان ۲۰۲۱ دارند.

در مسابقات نهایی که قرار است در مهرماه برگزار شود، تیم‌های ملی فوتبال جوانان عراق، قطر، تاجیکستان، جمهوری اسلامی ایران، بحرین، عربستان سعودی، مالزی، استرالیا، کره‌جنوبی، ژاپن، اندونزی، لائوس، ویتنام، یمن و کامبوج در کنار ازبکستان حضور دارند و ۱۶ تیم از ۱۴ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۲مهر تا ۹ آبان سال ۱۳۹۹) در تاشکند برای کسب یکی از ۴ سهمیه صعود به جام جهانی جوانان رقابت می‌کنند.

تیم ملی جوانان ایران تاکنون ۴ بار در سال‌های ۱۹۷۳، ۱۹۷۴، ۱۹۷۵ و ۱۹۷۶ به قهرمانی رسیده و حالا فوتبالدوستان امیدوار هستند تا شاگردان سید اکبرپورموسوی نیز پس از مدت‌ها به قهرمانی در این مسابقات برسند. البته تیم ملی ایران در دوره پیشین در جام جهانی غایب بود، اما در سال ۲۰۱۷ در جام جهانی بود.

در سال ۲۰۱۷ تیم ملی جوانان با هدایت امیرحسین پیروانی با تیم‌های زامبیا، پرتغال و کاستاریکا هم گروه بود که تنها ۳ امتیاز از بازی نخست کسب کرد و با قرار گرفتن در رده چهارم حذف شد.

البته تیم ملی جوانان درحالی قرار بود خود را آماده مسابقات نهایی قهرمانی آسیا کند که اردوی این تیم در اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد و حالا برنامه‌های آماده سازی این تیم برای صعود به جام جهانی مهم است.

همچنین چندی پیش خبری منتشر شد که پورموسوی به دلیل اهمیت ندادن به تیم ملی جوانان ناراحت است و استعفا کرده، اما او خیلی زود به تیم جوانان برگشت و باید از چند ماه دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا برای سهمیه جام جهانی بجنگد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا