شناسایی ۸۷۳ مورد مشکوک به کرونا در مبادی ورودی آذربایجان‌شرقی

 استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه غربالگری کرونا در ۱۱ نقطه از ورودی‌های استان در حال انجام است، گفت: در راستای اجرای این طرح ۸۷۳ مورد مشکوک به کرونا مشاهده شد که ۱۲۱ مورد به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمدرضا پورمحمدی،  روز چهارشنبه در گفت‌ و گویی در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر تعداد مسافرت‌ها و تردد جاده‌ای ۶۷ درصد کاهش داشته است.
 
وی با تاکید بر اینکه جهت پیشگیری از کرونا و جلوگیری از شیوع آن در ۱۱ نقطه استان غربالگری انجام می شود، گفت: در بین شهرها نیز ۵۵ ایستگاه غربالگری سلامت ایجاد شده و یک هزار و ۶۰۰ نفر در این زمینه فعال هستند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: از ۱۷ اسفند سال گذشته،   ۶۹۶ هزار و  ۳۹۰ نفر غربالگری شده اند که از این تعداد،   ۸۷۳ مشکوک به کرونا بوده و ۱۲۱ نفر به مراکز درمان ارسال شده‌اند و از ورود بقیه به استان جلوگیری شده است.  

وی یادآور شد: خوشبختانه روند مبتلایان و فوت‌شدگان روبه کاهش است و ظرفیت استان و بیمارستان‌ها تکمیل نشده و حتی بیمارستان های خصوصی هم آماده شده‌اند تا در صورت نیاز به بیماران کرونایی خدمات ارائه دهند که  امیدواریم نیازی به این کارها نباشد.

تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی به یک هزار و پنج نفر رسیده و تا کنون ۹۷ نفر از این افراد جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا