عملکرد رسانه های آذربایجان شرقی برای مقابله با کرونا تحسین برانگیز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی گفت: ‌آگاه سازی رسانه های استان برای مقابله با بیماری کرونا و اطلاع رسانی مطلوب آنها تحسین برانگیز است.

به گزارش ایرنا، محمد محمد پور روز پنجشنبه در نهمین نشست شورای اطلاع رسانی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ‌نحوه برخورد، اطلاع رسانی، امیدبخشی و ارائه آموزش های لازم برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در رسانه ها بسیار خوب بوده است.

وی افزود: ارزیابی ما این است که رسانه‌ها خوب عمل کردند و به خاطر همین عملکرد شان قابل تقدیر هستند.

 محمدپور با بیان اینکه لازم است رسانه ها به تنویر افکار عمومی و نشاط بخشی در جامع ادامه دهند، گفت‌: ‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با نخبگان، صنوف و موسسات فرهنگی و هنری و فعالان فرهنگی و هنری و رسانه ای برای ایفای نقش موثر و آموزش و آگاهی رسانی بیشتر جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در تماس و هماهنگی است. 

 وی با اشاره به اینکه شورای اطلاع رسانی استان بالاترین مرجع اطلاع رسانی در سطح آذربایجان شرقی محسوب می شود، گفت: ‌ ارائه آمار و اطلاعات درست با استناد به منابع معتبر، امید بخشی و نشاط افزایی و مهیا کردن مردم برای مواجهه موثر، رسالت اصلی اطلاع رسانی رسانه ها در مورد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بوده که تاکنون به خوبی آن را انجام داده اند.

 محمدپور ادامه داد: رسانه‌ها، در چند محور آرام بخشی جامعه، اعلام مخاطرات ویروس و شیوع بیماری و لزوم مراقبت‌های فردی و بین فردی برای مقابله با کرونا و نیز بیان خدمات و ایثارگری های مدافعان سلامت مردم و قدردانی از آنان، ایفای نقش می کنند که انتظار می رود با شتاب و گستردگی این مسیر را ادامه دهند و سهم تاریخی خود را در مدیریت بحران پیش آمده، ایفا و کنترل وضع کنونی را با ترغیب و توسعه مشارکت اجتماعی، تثبیت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا