نتایج پایش فضای کسب‌وکار باید به بهبود این فضا منجر شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به پایش فضای کسب‌وکار استان‌ها توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اظهار داشت: نتایج این پایش نباید تنها محدود به اعلام رتبه استان‌ها باشد، بلکه باید منجر به بهبود فضای کسب‌وکار و ارتقای شاخص‌های آن شود.

علی جهانگیری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پایش فضای کسب‌وکار استان که با حضور مدیر مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تشکیل شد، گفت: برخی از فعالان بخش خصوصی، نتایج پایش فضای کسب‌وکار را صحیح نمی‌دانند که نشان می‌دهد شاخص‌های مورد ارزیابی در این پایش باید دقیق‌تر و واقعی‌تر باشد.

وی با تأکید بر اینکه شاخص‌ها و نکات کلیدی این پایش به استان‌ها اعلام شود، افزود: این پایش باید منجر به بهبود فضای کسب‌وکار شود و بر این اساس انتظار داریم به همراه نتایج این پایش، توصیه‌های سیاستی و اجرایی نیز به استان‌ها اعلام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های استان‌ها در پایش فضای کسب‌وکار را ضروری دانست و تأکید کرد: ظرفیت علمی و پژوهشی اتاق ایران باید در راستای بهبود فضای کسب‌وکار و ارتقای شاخص‌های اقتصادی استفاده شود و استان آذربایجان شرقی آماده همکاری با این نهاد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا