ابداع بانداژ کنترل از راه دور برای التیام زخم‌های مزمن

محققان، بانداژ کنترل از راه دوری ابداع کرده اند که می‌تواند بدون نیاز به تعویض، داروهای مختلف را به زخم‌های مزمن برساند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، برای درمان زخم‌های مزمن اغلب نیاز است که در مراحل مختلف رویه درمان، داروهای متفاوتی بکار برد. اکنون محققان یک بانداژ جدید الکترونیکی ابداع کرده‌اند که این قابلیت را دارد تا بدون تعویض، داروهای مختلف را در مراحل متفاوت رویه درمان به زخم‌ها برساند.

این بانداژ که توسط گروهی از محققان دانشگاه کانکتیکات، نبرسکا-لینکلن و دانشکده پزشکی هاروارد در آمریکا ابداع شده است، دارای مخازن کوچک دارو است. زمانی که این بانداژ توسط یک کنترل‌گر بیسیم که به اندازه یک تلفن هوشمند است، فعال می‌شود، سوزن‌های مینیاتوری موجود در قسمت زیر مخازن دارو، داروها را به اعماق زخم‌ها می رسانند. ادعا می‌شود که این رویه به طور نسبی بی‌درد است.

به گفته محققان، تزریق داروها به این روش مؤثرتر از اعمال ساده آنها روی پوست بوده و از همه مهمتر این که با استفاده از این بانداژ، هر بار که باید داروی بیشتری اعمال شود، دیگر نیازی به تعویض باند و اذیت کردن زخم نیست. از سوی دیگر این بانداژ از طریق اینترنت قابل کنترل است.

به تازگی مشخص شده است که این فناوری نسبت به کاربرد موضعی دارو در هنگام درمان زخم‌های ضخیم پوستی بر روی موش‌های دیابتی برتری دارد. 

این تحقیق هفته جاری در مقاله‌ای در مجله Advanced Functional Materials منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا