کشف بی‌سابقه مواد مخدر در اصفهان

سردار معصوم بیگی:

کشف بی‌سابقه مواد مخدر در اصفهان

به گزارش ارک خبر: سردار مهدی معصوم‌بیگی در نشست خبری بااصحاب رسانه گفت: فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر این که در ۱۰ ماهه نخست امسال، تلفات ناشی از تصادفات درون شهری هفت درصد و برون شهری ۱۲ درصد کاهش یافته، افزود: در تصادفات سطح استان ۶۰۰ نفر جان خود را ازدست داده و ۱۵ هزار نفر دچار مصدومیت شده‌اند و عدم توجه راننده به جلو در زمان رانندگی با ۳۹ درصد، بیشترین سهم را در این مدت زمانی از تصادفات رانندگی به خود اختصاص می‌دهد.

وی بزرگراه اصفهان-کاشان را با ۱۷، محور دامنه الیگودرز را با ۱۳ و جاده سمیرم-یاسوج را با ۱۰ فقره تصادف منجر به فوت، پر تلفات‌ترین محورهای مواصلاتی استان خواند و از کاهش نقاط حادثه‌خیز استان از ۱۰۹ نقطه به ۶۰ نقطه خبر داد.

سردار معصوم‌بیگی با بیان این که ۴۰ تن مواد مخدر در ۱۰ ماهه نخست امسال در استان اصفهان کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: این میزان کشفیات در طول تاریخ تشکیل پلیس اصفهان سابقه نداشته که در راه رسیدن به این هدف، نیروی انتظامی در سال‌های اخیر شهدایی تقدیم کرده است.

وی افزود: بخشی از محموله‌های مواد مخدر کشف شده قرار بوده به استان‌های شمالی و تهران منتقل شود و مقصد بخش دیگر نیز استان اصفهان بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به این که بخش قابل توجهی از جرائم سایبری به دلیل آن است که فرصت ارتکاب جرم توسط مردم در اختیار مجرم قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۱۰۸ درصد، جرم در فضای مجازی افزایش پیدا کرده و در مقابل نسبت به مدت مشابه پارسال، ظرفیت کشف جرم در پلیس ۹۸ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: کلاهبرداری اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته و پس از آن کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و مزاحمت‌های اینترنتی از لحاظ فراوانی بیشترین تخلفات ثبت شده را دارند.

سردار معصوم‌بیگی ادامه داد: بیشترین تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ مربوط به تصادفات راهنمایی و رانندگی با ۲۴ درصد بوده و نزاع و درگیری با ۲۰ درصد، موضوعات اجتماعی با ۱۰ درصد و سرقت با ۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی اظهار کرد: نارضایتی از نیروی انتظامی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد و آمار شکایت‌ها نیز چهار درصد کاهش داشته که نشان از خدمت‌رسانی شایسته نیروی انتظامی استان اصفهان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مالکان خودروهایی که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند، می‌توانند تا پایان سال اقدام کرده و جریمه خود را قسطی پرداخت کنند.

وی با بیان این که یک چهارم خودروهای استان فاقد معاینه‌ فنی هستند، گفت: معاینه‌ فنی یک حق‌الناس است و شهروندان باید انجام آن را با توجه به آلودگی‌های زیست‌محیطی یک وظیفه عمومی قلمداد کنند؛ از طرفی تردد چنین خودروهایی در سطح شهر جریمه دارد و خودروهای فاقد معاینه فنی ممکن است که هر ۲۴ ساعت یک‌بار و پس از رؤیت توسط دوربین‌های سطح شهر جریمه شوند.

سردار معصوم‌بیگی تصریح کرد: افرادی که خودرو خود را می‌فروشند در سریع‌ترین زمان پلاک را از روی خودرو بردارند چون اگر مالک جدید با همان پلاک سابق در سطح شهر تردد کرده و تخلف رانندگی و یا سرقت و حمل مواد مخدر مرتکب شود، عواقب آن برعهده صاحب پلاک خواهد بود.

وی با بیان این که کلاه ایمنی تا ۸۰ درصد از مرگ راکب موتورسیکلت جلوگیری می‌کند، به طرح “کلاهی برای زندگی” اشاره کرد و افزود: ۴۵ درصد از جانباختگان حوادث رانندگی را راکبان موتورسیکلت تشکیل می‌دهند به همین دلیل نیروی انتظامی استان در کنار آموزش به موتورسواران، با تلاش دستگاه‌های مختلف طرحی را اجرا خواهد کرد که بر مبنای آن کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران اهدا خواهد شد.

سردار معصوم‌بیگی همچنین بیشترین سرقت در مدت ۱۰ ماهه امسال را مربوط به منزل، لوازم داخل خودرو و سیم برق و مخابرات عنوان کرد و افزود: در استان اصفهان ۴۸ درصد کاهش جعل و کلاهبرداری را شاهد بودیم و انهدام باندهای جاعل نیز ۴۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به این که توقیف ۸۵۰ خودروی قاچاقچیان در ۱۰ ماهه نخست سال، رشد ۲۱ درصدی عملکرد را در این حوزه ثبت کرده است، اضافه کرد: در حوزه قاچاق کالا هزار و ۸۰۰ پرونده تشکیل شده و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش تجربه کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا