آمادگی دستگاه‌های آذربایجان شرقی برای مقابله با بحرانی‌های احتمالی ناشی از شرایط جوی

ارک خبر- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اخطاریه جوی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، تمامی دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و نظامی و انتظامی، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها در حالت آماده باش قرار دارند.

محمد باقر هنربر در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: تاکید شده است تا اداره کل راهداری، ماشین‌های برف روب و نمک پاش را در جاده‌ها مستقر کند که البته این ماشین‌ها به دلیل قرار داشتن در فصل زمستان همیشه در جاده‎ها و محورهای مواصلاتی مستقر بوده و راهدارخانه‌ها هم برای پذیرش مسافران آماده هستند.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های امداد جاده‌ای و امداد کوهستان هلال احمر هم آماده بوده و مقرر شده است تا بسته‌های غذایی نیز برای مواجهه با رویدادهای احتمالی تهیه شود.

هنربر گفت: آمادگی کافی برای اسکان دادن به مسافران در راه مانده بر اثر بارش‌ برف و کولاک و رویدادهای احتمالی را داریم و در این راستا به شرکت نفت هم توصیه شده است تا تدابیر لازم را در خصوص تامین سوخت مورد نیاز اتخاذ کند.

وی با ارائه توصیه‌هایی به هم استانی‌ها به هنگام بارش برف و کولاک گفت: توصیه می‎شود که هم استانی‌ها تا زمان مساعد شدن شرایط جوی از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در غیر این صورت، حتما تجهیزات زمستانی مانند لباس گرم و زنجیر چرخ همراه داشته باشند و قوانین رانندگی را به ویژه هنگام عبور از مناطق کوهستانی رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی طوفانی بودن هوا و سرعت زیاد آن که تا ۸۰ کیلومتر هم پیش بینی شده است، توصیه می‎شود که هنگام عبور از مبادی شهری نیز جوانب احتیاط را رعایت کرده و از کنار ساختمان‌های نیمه کاره، بنرهای تبلیغاتی و اشیای پرتاب شونده و درختان عبور نکنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا