بهربرداری بیش از هزارو۸۰۰ طرح دراستان اصفهان

همزمان با دهه فجر

بهربرداری بیش از هزارو۸۰۰ طرح دراستان اصفهان

به گزارش ارک خبر:معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: امسال یک هزار و ۸۲۶ طرح عمرانی و خدماتی به ارزش ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اصفهان افتتاح می‌شود.

حجت الله غلامی در نشست خبری که در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت:  ۲۵۲ پروژه با حدود ۳۶۹ میلیارد تومان جزو پروژه‌های ملی و ۱۲۵ پروژه استانی با ۵۶ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۵۷ پروژه نیز توسط شهرداری‌های استان اصفهان با بیش از ۱۷۳ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری می‌رسد.  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: یکهزار و ۶۱ پروژه با اعتبار یکهزار و ۷۴۵ میلیارد تومان نیز با همت سایر بخش‌ها از جمله بخش خصوصی، صنایع و تعاونی‌ها از محل اعتبارات داخلی استان افتتاح خواهد شد.

غلامی خاطرنشان کرد: ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در راستای اشتغال‌زایی در روستاها،  برای راه اندازی مشاغل روستایی اختصاص داده شده است.

وی با اشاره اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های مختلف توزیع شده است اضافه کرد: شهرستان اصفهان با ۲۷۲ پروژه بیشترین تعداد پروژه‌های شهرستانی را به خود اختصاص داده است و پس از اصفهان، کاشان با ۱۰۳ پروژه، تیران و کرون با ۹۹ پروژه، سمیرم با ۸۵ پروژه، دهاقان با ۷۵ پروژه، خورو بیابانک با ۴۸ پروژه، فریدونشهر با ۴۴ پروژه و شهرضا با ۴۰ پروژه به ترتیب در رده ها بعدی قرار دارند.

غلامی گفت: شهرستان‌های فلاورجان، شاهین شهر، میمه، نایین و اردستان هم هر کدام با ۳۹ پروژه در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی شده تا چهار تن از وزرا و تعدادی از معاونان آنها، برای افتتاح پروژه ها در اصفهان حاضر شوند، ادامه داد: ۵۰ پروژه شاخص در استان بر اساس اعتبارات بیش از هشت میلیارد تومان، تعریف شده و بخشی از پروژه های استان در سفر رئیس جمهور در اردیبهشت ماه سال ۹۹، افتتاح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اختصاص تسهیلات ویژه به شهرداری اصفهان برای تکمیل خطوط مترو، خاطر نشان کرد: از محل تسهیلات ویژه تبصره پنج بودجه، ۷۰۰ میلیارد تومان به متروی اصفهان کمک مالی و برای پروژه قطار سریع السیر اصفهان – تهران قراردادی با یک شرکت چینی منعقد شده است؛ در دو مرحله از فاینانس این شرکت برای تامین مالی استفاده کرده ایم و حدود ۱۴ میلیارد یوان از فاینانس پیش بینی شده در این خط آهن مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس برنامه ریزی این پروژه در شش ایستگاه زیرسازی خواهد شد.

غلامی اضافه کرد: پروژه کریدور اصفهان-تهران تا پایان امسال برای بهره برداری آماده می شود، قطعه سوم این آزاد راه، تجهیز کارگاهی شده که استان را به شیراز متصل می کند و قسمت چهارم آن که بیش از ۱۲۰ کیلومتر است با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری آغاز خواهد شد. ۷۰ درصد از اعتبارات این پروژه از طریق بخش خصوصی تامین می شود، قطعه اصفهان ـ شیراز ـ تهران این کریدور تا د وسال آینده به بهره برداری می رسد و قطعه سوم این کریدور با مشارکت سازمان همیاری های شهرداری اصفهان آغاز شده است

غلامی تصریح کرد: بخشی از پروژه‌ها مهم و با مقیاس ملی نیز با عنوان پروژه‌های سفر ریاست جمهوری از این طرح‌ها جدا شده و اقدامات نهایی برای تکمیل آنها در حال انجام است که در اردیبهشت سال آینده و همزمان با سفر رییس جمهور  مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و برای افتتاح این طرح‌ها هم بجز پروژه‌های کلان و ملی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا