میانگین باسوادی در آذربایجان‌شرقی ۲ درصد کمتر از کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: میزان باسوادی استان در گروه سنی ۶ سال به بالا از میانگین کشوری ۲ درصد عقب هستیم ولی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ که مخاطب رسمی دستگاه تعلیم و تربیت کشور در حوزه سوادآموزی است، نرخ باسوادی بالای ۹۵ درصد است.

میانگین باسوادی در آذربایجان‌شرقی 2 درصد کمتر از کشور  است

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، جعفر پاشایی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی هشترود اظهار داشت: ۳۰۰ مدرسه نوساز در استان به‌نام شهدای استان در دهه‌فجر نامگذاری خواهند شد.

وی افزود: از دهه فجر امسال هر مدرسه دولتی که کلنگ‌زده شود، به‌نام سردار  سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مزین خواهد شد.

ناظر استانی شورای فرهنگ عمومی استان به رشد ۹۵ درصدی باسوادی در استان اشاره کرد و گفت: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ میزان باسوادی استان در گروه سنی ۶ سال به بالا از میانگین کشوری ۲ درصد عقب هستیم  ولی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ که مخاطب رسمی دستگاه تعلیم و تربیت کشور در حوزه سوادآموزی  است، نرخ باسوادی بالای ۹۵ درصد است.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های آموزشی و اعضای شورای آموزش و پرورش استان شاهد شتاب بخشی به سوادآموزی استان شود.

پاشایی در ادامه از تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به‌صورت گسترده را شد و گفت: باید این بیانیه گفتمان‌سازی شود.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت استان به تعدد و تنوع بودن  برنامه‌های دشمنان برای کم‌رنگ نشان دادن حضور مردم ولایی و انقلابی کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفند اشاره کرد و گفت: رفراندوم تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی انقلاب را بیمه کرد و باید با حضور گسترده در برنامه‌های دهه فجر و راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی خط بطلان بر برنامه‌های دشمنان بکشیم.

امین امینیان فرماندار هشترود و حجت‌الاسلام علی رحیمی و امام جمعه هشترود در سخنان جداگانه بر حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کردند.

فرماندار و امام جمعه هشترود از نامگذاری سردار شهید قاسم سلیمانی در  قطعه پنجم آزادراه هشترود مراغه خبر دادند.

آزادراه هشترود مراغه پنج قطعه دارد که قطعه پنجم آن به‌صورت بزرگراه شهر هشترود را به آزادراه پیامبر اعظم (ص) و آزادراه هشترود مراغه متصل خواهد کرد و طبق قول‌های داده شده در سال ۹۹ بهره‌برداری خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا