نخستین شتاب دهنده تخصصی رباتیک کشور در آذربایجان‌شرقی راه اندازی می‌شود

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به سابقه درخشان دانشگاه آزاد ایلخچی در مسابقات مختلف داخلی و خارجی رباتیک و مقام‌های متنوع کسب شده توسط تیم رباتیک این دانشگاه، نخستین شتاب دهنده تخصصی رباتیک کشور در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.

 مهدی خرامش در نشستی با آرش رنجبران رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با اشاره به لزوم حمایت و کمک به فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار گفت: با توجه به شرایط کنونی حمایت از فارغ التحصیلان برای راه اندازی استارت آپ و کسب و کار سود ده یکی از اولویت های دولت و وزارت ارتباطات است.

وی با اشاره به سطح علمی استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اظهار کرد: استفاده از توان دانشگاه آزاد و اساتید این دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متخصص و همچنین کمک به رشد و توسعه استارت آپ ها موضوعی است که باید توجه جدی به آن شود.

خرامش با اشاره به نقش شتاب دهنده ها در سرعت بخشی به اجرای طرح های علمی و دانشگاهی اظهار کرد: با راه اندازی شتاب دهنده در این دانشگاه در زمینه اجرای طرح های دانشگاهی در زمینه دانش رباتیک کمک مالی و تجهیزاتی می شود.

وی اعلام کرد: تیم های رباتیک فعال در مرکز رشد دانشگاه آزاد ایلخچی درصدد تولید ربات در ابعاد انسانی هستند.

وی به حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه ربع رشیدی تبریز اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای با دانشگاه ازاد استان در زمینه همکاری های علمی امضا شده است .

خرامش خاطرنشان کرد: در همین راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرحی با عنوان “طرح جامع اشتغال” در راستای اجرای طرح ملی ایران نوآفرین و برای حمایت از جوانان، فارغ التحصیلان و صاحبان ایده معرفی کرده است، که بر اساس آن ۶ نوع تسهیلات برای استارت آپ ها و شرکت های بخش خصوصی در نظر گرفته شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به نشانی www.irannoafarin.ir و یا www.irankarfa.ir مراجعه کنند.

آرش رنجبران رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی نیز با بیان اینکه امروزه فناوری اطلاعات بحث روز دنیا و ملاک توسعه جوامع است، اظهار کرد: دانشگاه به عنوان مکان اصلی تربیت جوانان، آماده هرگونه همکاری با اداره کل ICT استان به منظور کمک به ورود فارغ التحصیلان به بازار کار است.

وی با اشاره به عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه زیرساخت های حوزه ICT در استان افزود: امیدواریم با همکاری های دو جانبه بتوانیم از ظرفیت های زیرساختی فراهم شده به نحو احسن استفاده کنیم.

معنا و مفهوم شتاب‌دهنده در ایران از سال ۱۳۹۳ یعنی دو سال پیش در ایران باب شد.

در آن سال سه شتاب‌دهنده‌ آواتک، دیموند و مپس فعالیت‌شان را شروع کردند و به شتاب‌دهندگی پرداختند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در ۲۵ کیلومتری شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است و در سال ۱۳۸۲ تاسیس شده است و در حال حاضر ۱۱۳۵ دانشجو و ۶۵ استاد در این مرکز مشغول فعالیت می باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا