باجه های شارژ «اصفهان کارت» و ایستگاه های اتوبوس نوسازی می شود/ راه اندازی پاتوق گردشگری مذهبی در محلات تخت فولاد

شهردار اصفهان:

باجه های شارژ «اصفهان کارت» و ایستگاه های اتوبوس نوسازی می شود/ راه اندازی پاتوق گردشگری مذهبی در محلات تخت فولاد

شهردار اصفهان در پاسخ به درخواست یکی از شهروندان گفت: ایستگاه های اتوبوس، تعویض و زیباسازی و باجه های شارژ کارت هم ساماندهی می شود زیرا اصفهان باید در این زمینه هم زیبا باشد.

به گزارش ارک خبر، قدرت اله نوروزی در برنامه زنده رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» با اشاره به روز جهانی آموزش و برنامه های شهرداری به همین مناسبت، اظهار کرد: به دنبال ایجاد یک روش هوشمندانه و خلاقانه برای حل مشکلات هستیم اما آموزش از جمله فعالیت هایی است که باعث می شود تا یادگیری در عمل فعال شود و این یادگیری بتواند موجب تغییر شده و با این تغییر پایدار بتوان در جامعه تغییر ایجاد کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: روز آموزش که اساس و پایه تحول است را به همه فعالان این حوزه تبریک می گویم. به همین مناسبت حوزه برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری در کتابخانه مرکزی برنامه ای با موضوع نقش و اهمیت آموزش در پیشبرد اهداف سازمان برگزار کرد. امیدوارم با آموزش درست شاهد تغییر در کیفیت زندگی شهروندان باشیم.

وی با اشاره به اینکه سیل سیستان و بلوچستان قلب همه را آزرده کرد و شهرداری اصفهان به لحاظ تجربیات سیل خوزستان و لرستان بلافاصله با تجهیزات مورد نیاز به کمک مردم این استان رفت، تصریح کرد: نیروهای شهرداری در کنارک تخلیه آب خانه های آب گرفته را انجام می دهند. همچنین کمک های نقدی و غیرنقدی به شهرهای سیل گرفته ارسال شد تا اوضاع بهبود یابد. شورای شهر نیز ۲۰۰ میلیون تومان در قالب اقلام و هزینه نقدی به این شهرها فرستاد و در اختیار مردم قرار داد.

نوروزی افزود: لایحه بودجه شهرداری اصفهان به شورای شهر ارسال شد. شهرداری در سه سال گذشته تحول بزرگی ایجاد کرده به طوریکه میزان بودجه ۸۶ درصد افزایش نسبت به سه سال اخیر داشته است. در این بودجه نیز پروژه های محرک توسعه تعریف شده تا بتواند منشا تغییرات و تحول، رونق و ایجاد اشتغال شود.

ساماندهی خانه های خالی بافت فرسوده منطقه ۳ اصفهان بر اساس قانون

وی بیان کرد: ما با استفاده از نظر صاحبنظران و تشکیل جلسات متعدد در شورا و حضور آنها در جلسات بودجه ای ناگزیر به جذب درآمد برای شهر هستیم چراکه پروژه ها نیاز به تامین مالی دارد و این بودجه امیدوارم به ما کمک کند تا بتوانیم آنها را به اتمام برسانیم. پروژه رینگ چهارم یک طرح ملی و فرا استانی است، مترو نیز نیاز به تامین مالی بالایی دارد و امیدوارم سال آینده این بودجه در مسیر بهبود کیفیت زندگی مردم در اصفهان باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرک رسالت در حاشیه خیابان امام خمینی که یکی از ورودی های شهر اصفهان به شمار می رود، واقع شده و پارک خودرو از جمله خودروهای سنگین باعث ایجاد مزاحمت و شلوغی برای مردم شده است.

وی ادامه داد: این بخش از شهر با منطقه ۱۱، ۲ و خمینی شهر اشتراک دارد اما به هر روی نباید این رفت و آمدها باعث مزاحمت برای مردم شود به همین سبب پیگیری های لازم برای این موضوع انجام می شود.

نوروزی در پاسخ به درخواست شهروندی مبنی بر رسیدگی به وضعیت خانه های خالی در خیابان هارونیه که سبب نا امنی محله شده است، گفت: در ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ها تصریح شده که اگر ساختمانی مخروبه بود و منافی با پاکی و پاکیزگی شهر است و زیبایی شهر را از بین می برد، شهردار حق اخطار دارد و باید پس از طی تشریفات قانونی اقدام به بررسی کند.

وی با بیان اینکه این مورد هم بررسی می شود اما منطقه سه دارای بافت تاریخی است که برخی از این خانه ها باید حفظ شود، افزود: باید از خانه های هارونیه بازدید و بر اساس ماده ۱۱۰ اخطار داده شود تا اگر مالکان اقدامی نکردند بر اساس آنچه قانونگذار مشخص کرده و مطابق قانون است، برای این خانه ها اقدام شود.

کارگاه های آموزشی خانه حقوق برای افراد دارای معلولیت

یکی دیگر از شهروندان اصفهانی با اشاره به راه اندازی خانه حقوق از سوی شهرداری از شهردار اصفهان درخواست کرد با استفاده از ظرفیت خانه حقوق کارگاه های آموزشی برای آشنایی مردم با حقوق ۳۰ هزار معلول و ۱۰ هزار نابینای اصفهانی برگزار شود که شهردار اصفهان در این باره اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که معلولان را از لحاظ اجتماعی و اقتصادی مستقل کنیم تا بتوانند زندگی راحت و بدون دغدغه ای داشته باشند.

وی افزود: خانه حقوق ابتکاری بود که در این دوره مدیریت شهری انجام شد تا مشکلات حقوقی مردم کمتر شود. اولین هدفی که اینجا دنبال می کنیم این است در این خانه به گونه ای آموزش داده شود تا کارکنان حقوق مردم را بیشتر رعایت کنند زیرا جمع زیادی از مردم با شهرداری ها سروکار دارند و ما می خواهیم با برگزاری کارگاه ها و همایش ها، مردم را با شهروند مداری آشنا کنیم.  

نوروزی تصریح کرد: به دنبال توانمندسازی شهروندان هستیم تا از این طریق آسایش مردم فراهم شود. در همین راستا دوره های آموزش حقوق کودک و شهروندی را برگزار کرده ایم و درصددیم حقوق دانان نیز در این خانه های حقوق، ترویج گر حقوق باشند.

وی افزود: خانه حقوق شهر اصفهان با کمک معاونت حقوقی ریاست جمهوری و معاونت حقوقی وزارت دادگستری تفاهم نامه ای را منعقد کرده است و با مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، انجمن کودک و جهاد دانشگاهی نیز گام های خوبی را طی می کند تا پناهگاه مردم و مرکز آموزش و یادگیری شهروندان باشد.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای افراد دارای معلولیت نیز کتابی برای آشنایی با حقوق آنها آماده کرده ایم و شهرداری پشتیبان بسیار خوبی برای همه شهروندان به ویژه معلولان است.

نوروزی در پاسخ به درخواست یکی از شهروندان مبنی بر مشکل تردد در کوچه شهید رحیمی خیابان محتشم کاشانی گفت: کوچه شهید رحیمی سالهاست شکل گرفته و این مشکل وجود داشته است. اگر موانع فلزی جلوی در خانه ها نصب کرده اند حتما برای این است که حادثه ای رخ ندهد اما باید موضوع بررسی تا این مشکلات برطرف شود. نباید در کوچه های شلوغ، ساختمان های مرتفع وجود داشته باشد و مقررات شهرسازی در این زمینه باید رعایت شود. از همین رو لازم است بین عرض کوچه ها و ارتفاع ساختمان ارتباط منطقی وجود داشته باشد.

باجه های شارژ اصفهان کارت و ایستگاه های اتوبوس نوسازی می شود

شهروند دیگری در تماس با رادیو خواستار ساماندهی باجه های شارژ کارت شد که شهردار اصفهان هم بیان کرد: ایستگاه های اتوبوس تعویض و زیباسازی و باجه های شارژ کارت هم ساماندهی می شود زیرا اینجا اصفهان است و باید لوازم و حمل و نقل آن هم سرآمد باشد. البته این کار در حال پیگیری است تا این اتفاق خوب در شهر رقم بخورد.

وی ادامه داد: از سال گذشته توانستیم تعدادی از اتوبوس ها را با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان بازسای کنیم. دولت در صدد است برای کاهش آلایندگی ها به حمل و نقل رسیدگی بیشتری داشته باشد. البته شهرداری اصفهان توانسته با بهترین شکل و کمترین هزینه این کار را انجام دهد. به همین سبب از ما دعوت شد و در سازمان برنامه بودجه به این تفاهم رسیدیم که اصفهان پایلوت بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل باشد و اگر این تفاهمنامه قطعی شود ۱۰ هزار موتور برقی به شهر افزوده و تعدادی تاکسی نیز نوسازی می شود.

نوروزی با بیان اینکه ۷۰۰ اتوبوس نیز قرار است بازسازی شود که اتفاق خوبی است، اظهار کرد: یکی از اقدامات راه اندازی سامانه «ای وی ال» است که اگر اجرایی شود ناوگان اتوبوس را هوشمندسازی کرده و عرصه تحول بزرگی در شهر می شود.

راه اندازی پاتوق گردشگری در محلات تخت فولاد

یکی از ساکنان محله احمدیه اصفهان واقع در جوار قبرستان تخت فولاد هم در مورد لزوم بازسازی این فضا به ویژه در بخش هایی که برخی خانه های مسکونی در بین قبرستان قرار گرفته و موجب افسردگی مردم می شود، خواستار رسیدگی شهرداری شد که شهردار اصفهان در این مورد اظهار کرد: پروژه ساماندهی تکیه میرفندرسکی، تکیه خاتون آبادی و سیدالعراقین پایان یافته است، البته کار خوبی هم در گلستان شهدا به جهت ساخت پارکینگ در حال انجام است که آزادسازی های زیادی داشت. ساماندهی اطراف محله احمدیه هم مدنظر ماست.

وی ادامه داد: وقتی می گوییم می خواهیم خنده بر لبان مردم باشد به معنای آن است که تلاش می کنیم، افسرده نباشند. به همین علت هم پاتوق گردشگری مذهبی در محلات اطراف تخت فولاد ایجاد می شود تا جایی که شهروندان احساس کنند در دل تخت فولاد می توانند گردشگری زیارتی اصفهان را تجربه کنند.

نوروزی در پایان از شهروندان اصفهانی بابت طرح انتقادات، پرسش ها و درخواست های خود از شهرداری قدردانی کرد و گفت: طرح سوالات باعث می شود ما هم سریعتر رسیدگی کنیم. از نقد و مطالبه گری خوشحال می شویم زیرا ما را در راستای انجام وظایف ترغیب می کند.            

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا