معجزه کلاه ایمنی در حفظ جان موتورسواران/بیمه ها در مقابل حفظ جان مردم مسئولند

معجزه کلاه ایمنی در حفظ جان موتورسواران/بیمه ها در مقابل حفظ جان مردم مسئولند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به تجربیات پلیس در زمینه حوادثی که برای موتورسواران رخ داده از معجزه کلاه ایمنی در حفظ جان موتورسواران در تصادفات بسیار شدید خبر داد.

به گزارش ارک خبر، سرهنگ” محمد رضا محمدی” در حاشیه پنجمین همایش کلاهی برای زندگی که با مشارکت پلیس راهور استان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: براساس آمارهای به دست آمده سال گذشته تنها در شهر اصفهان ۴۷ درصد جان باختگان حوادث رانندگی موتورسواران بودند که امسال علی رغم اقدامات خوبی برای کنترل آن صورت گرفته باز این رقم نزدیک به ۴۵ درصد رسیده است که نشان می دهد هنوز برای رسیدن به یک وضعیت ایده آل فاصله بسیار زیادی داریم.

وی با بیان اینکه در زمینه جان باختن عابران پیاده نیز با وضعیت مناسبی روبرو نیستیم گفت: به همین جهت بیشتر برنامه های آموزشی خود را بر روی موتورسواران و عابران پیاده متمرکز کردیم.

این مقام انتظامی هدف از برپایی همایش هایی تحت عنوان کلاهی برای زندگی را آگاه کردن قشر موتورسوار در خصوص مزایای این کلاه برای آن ها عنوان کرد و گفت : ما در پلیس راهنمایی و رانندگی بر این اعتقاد هستیم که استفاده از کلاه ایمنی می تواند در حفظ جان موتورسوران در حوادث رانندگی بسیار مؤثر باشد.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: باید موتورسواران و خانواده هایی که فرزندانشان از موتورسیکلت استفاده می کنند به این باور برسند و ما در پلیس راهور استان هم برای اینکه این موضوع به یک باور عمومی تبدیل شود بنا داریم تا همایش هایی را در کل استان به صورت جدی و منظم برگزار کنیم.

وی افزود: در این همایش ها به صورت چهره به چهره با موتورسواران صحبت کرده، خطرات موتورسواری نا ایمن را به آنان گوشزد، تجربیات خود از حوادث رانندگی را برایشان بیان می کنیم و مستنداتی که از تصادف موتورسواران داریم را برای آنان به نمایش می گذاریم تا بدانند که اگر بی احتیاطی کنند چه اتفاقات ناگواری برایشان رخ خواهد داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه از معجزه کلاه ایمنی در حفظ جان موتورسواران گفت و اظهار داشت: ما تجربیات خوبی در استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران داریم و دیدیم که کلاه ایمنی در حفظ جان کسانی که تصادفات شدیدی داشتند چطور معجزه کرده و برعکس شاهد بودیم موتورسواری که براثر عدم استفاده از کلاه ایمنی در یک حادثه کوچک جان خودش را از دست داده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این همایش ها تعداد محدودی کلاه ایمنی با همکاری خیّران تهیه و به صورت نمادین به برخی از موتورسواران هدیه داده می شود گفت : هدف ما از این کار این است که به موتورسواران بگوییم این کلاه می تواند جان شما را در حوادث رانندگی حفظ کند .

سرهنگ محمدی بیان کرد: قطعاً ما نمی توانیم برای یک میلیون موتورسواری که در استان تردد می کنند کلاه ایمنی تهیه کنیم و این افراد هم چنین انتظاری از پلیس ندارند اما انتظار می رود سازمان ها و شرکت هایی که ذینفع هستند و مسئولیت دارند مثل بیمه ها که خیلی در این حوزه می توانند نقش آفرینی کنند وارد این کار خداپسندانه شده و کلاه ایمنی را به موتورسوارانی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند هدیه کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه بیمه ها برابر قانون در مقابل حفظ جان مردم تکلیف و مسئولیت دارند گفت: بیمه می توانند در حوزه آموزش، آگاه سازی و فرهنگ سازی رانندگی و موتور سواری ایمن ورود کرده و سرمایه گذاری کنند چرا که مسلماً اگر در حوادث رانندگی افراد کمتری جان خود را از دست بدهند این بیمه ها هستند که سود می برند چون کمتر دیه و خسارت پرداخت می کنند و تهیه کلاه ایمنی و ارائه آن به موتورسواران قطعاً به نفع آن ها خواهد بود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه همایش های پلیس برای عامه مردم است نه برای قشر و گروه خاصی از موتورسواران گفت: زمان و مکان برگزاری همایش را از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های گروهی اعلام می کنیم و عموم شهروندان می توانند در این همایش ها شرکت کنند. رئیس پلیس راهور استان در پایان از برگزاری همایش بزرگ با هدف نجات جان موتورسواران با حضور مسئولان ارشد استانی در آینده ای نزدیک خبر دا و گفت: پیش بینی های لازم صورت گرفته که ان شاء الله در آن همایش حداقل ۳۰۰ کلاه ایمنی به صورت نمادین به موتورسواران عزیز هدیه کنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا