وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان از زبان شهردار اصفهان

وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان از زبان شهردار اصفهان

به گزارش ارک خبر:قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان که هم اکنون در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان برای بررسی وضعیت این منطقه و نظارت بر اکی‍پ های امدادی اعزامی شهرداری اصفهان، حضور دارد، گفت: در پی وقوع سیل مهیب در این استان، روز گذشته اکی‍پ های امداد و نجات، ماشین آلات و تجهیزات امدادی شهرداری اصفهان به این استان اعزام شدند. امروز ( ۲۶ دی ماه) هم به همراه معاون فرهنگی شهرداری اصفهان به این استان آمدیم تا از نزدیک در جریان آخرین وضعیت امدادرسانی و نیازهای امدادی این استان قرار گیریم.

شهردار اصفهان افزود: در بدو ورود به استان، با استاندار سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو داشتیم و نیازهای آنان را جویا شدیم و بازدیدهایی هم از مناطق کنارک، نظرآباد، پزم، فنوج و … داشتیم و با مردم صحبت کردیم. در حین بازدید دستورات لازم اعلام شد. همچنین با برخی خیران اصفهانی صحبت شد تا بر مبنای نیازهای اولیه سیل زدگان اقدامات لازم انجام شود. 

وی تاکید کرد: گام نخست برای کمک به این استان بهبود بخشیدن به وضعیت فعلی است.

ماهیت متفاوت سیل سیستان

همچنین محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار که در این سفر شهردار اصفهان را همراهی می کند، گفت: به همراه دکتر نوروزی شهردار اصفهان به چابهار آمدیم، مردم و شهرداری اصفهان مانند همیشه در کنار هموطنان بلوچ قرار می گیرند تا خاطره ماندگاری از فداکاری مردم اصفهان در ذهن مردم عزیز این استان شکل بگیرد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان در بازدید از مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه ماهیت سیلی که در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد با آن سیلی که در استان های لرستان و خوزستان وجود داشت تفاوت دارد، افزود: با توجه به ویژگی های زمین شناسی منطقه چابهار و زمین های رملی همانطور که آب پمپاژ می شود به طور مجدد این سیل بازتولید می شود که این یکی از معضلاتی است که باعث می شود همچنان آب در منازل مردم وجود داشته باشد.  

وی اضافه کرد: نیروهای امدادی اعم از نیروی هوایی و دریایی ارتش، شهرداری اصفهان و نیروهای سپاه در کنار مردم هستند تا در کنار دولت، فرمانداری و استانداری این وضعیت سر و سامان یابد. 

معاون شهردار اصفهان گفت: همچنان مناطقی در این استان وجود دارد که در محاصره سیل قرار دارند و مهمترین خواسته مردم این است که ابتدا تدبیری برای هدایت آب از منازل آنها اندیشیده شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آب و هوایی استان، گفت: هم اکنون هوای صافی در استان برقرار است اما ظاهرا هفته آینده به طور مجدد یک سامانه بارشی وارد این استان می شود که امیدواریم تا قبل از ورود این پدیده بارشی کانال کشی های لازم انجام شود تا دیگر آب به سمت منازل مسکونی مردم که به طور عمده بی دفاع نیز هستند سرازیر نشود. 

عیدی گفت: لطمات ناشی از سیل و محرومیتی که از گذشته در این استان وجود داشته باعث تشدید این بحران شده است و امیدوارم مردم اصفهان مانند همیشه در کنار هموطنان بلوچ قرار بگیرند تا خاطره ماندگاری از فداکاری مردم اصفهان در ذهن مردم عزیز این استان شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه شاهد حضور پر رنگ خیران اصفهانی در منطقه نیک شهر، بنت، فنوج که وضعیت بدتری دارند هستیم و این افراد به کمک هموطنان سیستان و بلوچستان شتافته اند. متاسفانه یکی از مهم ترین مشکلات حال حاضر، در هم آمیختگی فاضلاب با آب شرب است که مشکلات بعدی نظیر بیماری های عفونی و پوستی را منجر می شود و امیدواریم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا