اجرای برنامه “تبرکات فاطمی” برای نخستین بار در بقاع اصفهان

اجرای برنامه “تبرکات فاطمی” برای نخستین بار در بقاع اصفهان


به گزارش ارک خبر:شیعه یعنی کسی که افکار و رفتارش را با اهل‌بیت علیهم‌السلام تنظیم و آن بزرگواران را سرلوحه و سرمشق زندگی خود قرار می‌دهد. صِرف گریه برای مظلومیت اهل‌بیت علیهم‌السلام، کافی نیست و می‌بایست ارادت قلبی را در کالبد عمل ریخت و اینگونه عاشق رنگ و بوی معشوقش را به خود بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک اظهار داشت : ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، و اجرای ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی، بهانه‌ای است تا عاشقان حضرت مادر، به آن بزرگ بانوی دوعالم، اقتدا نموده و در مسیرِ روش و منش آن حضرت گام بردارند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد از سویی، یکی از مسائلی که آن حضرت بدان توجه ویژه‌ای می‌نمود، دستگیری از مستمندان و کمک به فقرا بود. تا جایی که هیچ مستمند و نیازمندی از درِ خانه‎اش دست خالی باز نمی‌گشت؛ نمونه بارز انفاق و ایثار آن بزرگوار، را می‌توان در انفاق تنها افطاری آن حضرت و خانواده‌اش به مسکین و فقیر و اسیر دید که خداوند متعال آن را به زیبایی به رخ بندگانش کشیده و می‌فرماید: وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْکِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا، إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنْکُمْ جَزَاءً وَلَا شُکُورًا.
بلک در ادامه افزود از سوی دیگر، انفاق و بخشش به فقرا و مستمندان، در نگاه حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها آنچنان ارزشمند بود که فرمود: حُبِّبَ إلی مِن دُنیاکُم ثَلاثٌ: تِلاوَهٌ کِتابِ‌اللهِ، وَالنَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ‌اللهِ، وَالإنفاقُ فی سَبیلِ‌اللهِ، سه چیز از دنیای شما محبوب من است: اوّل خواندن قرآن، دوم نگاه کردن به چهره‌ی رسول‌الله و سوم انفاق در راه خدا.
وی در ادامه گفت با این بیان، لازم است مراکز افق و بقاع متبرکه‌ای که در برگزاری باشکوه سوگواره یاس نبوی نقش ایفا می‌کنند، به این سیره و منش حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ، یعنی توجه به محرومین و نیازمندان، تمسک نموده و به نیابت از حضرت مادر سلام‌الله‌علیها ، در راستای انفاق به محرومین گامی بردارند.
این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد با توجه به دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ارائه خدمت به محرومین و انفاق نیابتی از حضرت زهرا سلام الله علیها، بسته‌های غذایی، شامل مواد غذایی ضروری زندگی جهت یک ماه، تهیه و در قالب یک سبد غذایی، به نام تبرکات فاطمی، در ایام اجرای سوگواره یاس نبوی به مستمندان پیرامون بقاع متبرکه اهدا میگردد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی،تقویت بُعد اجتماعی خدمات بقاع متبرکه،توجه به محرومان و اقشار آسیب پذیر ،ترویج فرهنگ صدقه به نیابت از اهل بیت علیهم السلام و تقویت رابطه عاطفی با ایشان به وسیله انفاق را از اهداف اجرای این طرح ذکر کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا