شهرک طلا و جواهردراصفهان تاپایان سال ۹۸

شهرک طلا و جواهردراصفهان تاپایان سال ۹۸

به گزارش ارک خبر: مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: ۳۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی جی برای شهرک طلا و جواهر اصفهان در نظر گرفته شده و تا قبل از پایان سال ۹۸ کلنگ عملیات اجرایی پروژه به زمین زده خواهد شد.

محمد مجیری روز سه‌شنبه درنشست خبری بااصحاب رسانه در محل این سازمان با اشاره به اینکه مرحله اول بازار گل و گیاه شامل سالن گل سرشاخه، سالن کود و محوطه‌سازی برای گل‌های آپارتمانی است، افزود: این پروژه  ابتدای جاده رضوان ارغوانیه به مساحت ۱۴.۵ هکتار در دست احداث و شامل بازار گل و گیاه، ماهیان و پرندگان زینتی و قسمت‌های مختلف است.

وی افزود: در حال برندسازی بازار بین المللی گل و گیاه هستیم و تلاش ما بر این است که  تولیدکنندگان گل و گیاه، ماهیان و پرندگان زینتی ایران و دیگر کشورها گردهم آمده و به صادرات این بخش رونق ببخشیم، زیرا اصفهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماهیان زینتی در کشور است. 

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان برای بازار بین المللی گل و گیاه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این مجتمع هزینه شود.

مجیری از انتقال و ساماندهی کارگاه‌های تولیدی طلا و زیورآلات شهر اصفهان خبرداد و تصریح کرد: ۳۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی جی برای شهرک طلا و جواهر اصفهان در نظر گرفته شده و تا قبل از پایان سال ۹۸ کلنگ عملیات اجرایی پروژه به زمین زده خواهد شد.

وی تأکید کرد: برای راه اندازی این شهرک تجربیات چهار شهر استانبول، تایلند، ایتالیا و امارات مورد مطالعه قرار گرفته است که با مشارکت بنیاد مستضعفان و جانبازان احداث خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به بودجه سال جاری گفت: بودجه امسال ۱۱۳ میلیارد تومان بود که برای سال آینده با یک جهش قابل توجه به ۲۹۰ میلیارد تومان افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: بودجه  این سازمان برای امسال  ۱۱۳ میلیارد تومان بود که حدود ۹۰ میلیارد تومان آن را عمرانی تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: سال آینده با جهش بودجه بر روی ۲۹۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی کردیم.

مجیری با اشاره به اینکه کار اجرای  تعدادی از پروژه‌ها ابتدای سال ۹۹ آغاز می‌شود، بیان کرد: با مشارکت شهرداری منطقه ۱۰ و نظر دامپزشکی زمینی برای احداث مجتمع صنفی پرندگان ذبحی اختصاص دادیم که ۲۰ واحد کشتار فروش مرغ و پرندگان خانگی به این مجموعه منتقل می‌شود.

به گفته وی، ۱۲۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار و بدون پروانه در شهر اصفهان وجود دارد همچنین در شهر اصفهان سه میلیون و ۷۰۰ هزار سفر صورت می‌گیرد که یک سوم آن سفرهای صنفی است و باید اقداماتی صورت بگیرد که تعداد سفرهای صنفی کاهش پیدا کند تا از این طریق بتوان از آلودگی هوا جلوگیری کرد.

مجیری با اشاره به راه اندازی مرکز بارانداز آبزیان در میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: ماهی‌های صیدی و دریایی شب هنگام از پنج استان به میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان ارسال می‌شود و پس از آماده سازی صبح هنگام به هفت استان شامل قم، تهران، یزد، مازندران، خوزستان، لرستان و چهارمحال بختیاری کشور صادر می شود؛ البته در گذشته این بارانداز در شهر شیراز بود که به اصفهان انتقال داده شده و در حال حاضر بارانداز اصلی کشور به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا