ایران بزرگترین چالش برای واشنگتن است

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه ضمن اشاره به تلاش این کشور برای مقابله با تهران، ایران را بزرگترین چالش برای واشنگتن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمز جفری» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور سوریه شامگاه شنبه ایران را «بزرگترین چالش» پیش روی واشنگتن خواند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، جفری طی نشست خبری در استانبول بعد از دیدار با مقامات ترکیه‌ای، گفت: «دولت [دونالد] ترامپ [رئیس‌جمهور آمریکا] بسیار صریح اعلام کرده که موضع محکمی برای عقب راندن ایران اتخاذ کرده است».

بر این اساس، وی با اذعان به نابودی حکومت گروه تروریستی داعش در منطقه (که بهانه حضور آمریکایی‌ها در عراق و سوریه است)، توضیح داد: «در حال حاضر بزرگترین چالش، قطعا ایران است. زیرا خلافت سرزمینی داعش نابود شده است».

این مقام آمریکایی در توضیح سفر خود به ترکیه نیز اظهار داشت: «به درخواست وزیر خارجه [مایک] پامپئو و به عنوان اولین ایستگاه توقف در سفرم به خاورمیانه، در ترکیه هستم تا اقدامات را خود برای یافتن راهکاری جهت پایان دادن به بحران سوریه که از سال ۲۰۱۱ شروع شده، ادامه دهیم».

جفری همچنین گفت که محورهای گفت‌وگوی او با مقامات‌ ترکیه‌ای، امکان برگزاری انتخابات در (سوریه) طبق قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل، وضعیت شمال سوریه و نگرانی آمریکا از حمایت روسیه و ایران از دولت دمشق بوده است.

پیش از نیز گزارش شده بود «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه، از تنش‌های اخیر واشنگتن با تهران ابراز نگرانی کرده است.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا