سینمای تبریز به فیلمنامه‌ عاریتی نیاز ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی تبریز گفت: سینمای تبریز به فیلمنامه‌های عاریتی نیاز ندارد.

محمد محمدپور پنج شنبه شب در این آیین اختتامیه  ادامه داد: پیشرفت سینمای تبریز منوط به نوشته شدن فیلمنامه‌های اصیل است و این حوزه به متن‌های عاریتی نیاز ندارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون گام اول در حوزه فیلمنامه‌نویسی برداشته شده است و امیدوارم از این پس نیز به شکلی مستقل و تخصصی‌تر ادامه پیدا کند و ما شاهد تولید فیلمنامه‌های پژوهش‌شده و تحقیق‌شده باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: توسعه فیلمسازی در صورتی اتفاق می‌افتد که در حوزه تولید فیلمنامه نقص نداشته باشیم.

محمدپور گفت: ارسال ۹۷ اثر به جشنواره‌ای که اولین دوره خود را تجربه می‌کند بسیار قابل‌توجه است اما انتظار این است که شمار این آثار از این هم بیشتر باشد چون کمیت و کیفیت تولید فیلم با تولید فیلمنامه نسبت مستقیمی دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌کدام از این جشنواره‌ها مختص اداره کل ارشاد نیست، گفت: همین‌جا اتمام حجت می‌کنم که سومین جشنواره فیلم تبریز کلید بخورد و اگر انجام نشود بر عهده خود انجمن است و پیشنهاد می‌کنم دیگر نهادها نیز برای حمایت از این جشنواره پیشقدم شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا