رقابت ۱۶۸ نفر در قالب ۷۰ تیم در مرحله کشوری مسابقات

رقابت ۱۶۸ نفر در قالب ۷۰ تیم در مرحله کشوری مسابقات

به گزارش ارک خبر:علیرضا طباطبایی مدیر دفتر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اختتامیه اولین دوره مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب در مجتمع آموزشی صنعت آب و برق اصفهان، با اشاره به میزبانی بسیار خوب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از اولین دوره مسابقات مهارت های فنی تخصصی در شرکت های آب و فاضلاب کشور، از ایده بسیار خوب مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان و زحمات ایشان و همکارانشان در برگزاری این مسابقات قدردانی کرد.
وی به اهداف تعین شده برای برگزاری این مسابقات اشاره و اظهارکرد: ایجاد بستر مناسب جهت پیشبرد اهداف صنعت آب و فاضلاب، تهیه استانداردهای لازم، ایجاد روحیه نشاط در بین کارکنان، توسعه مشارکت جمعی، پرورش افراد جهت افزایش سرعت، دقت و کیفیت انجام کار، یافتن استعدادهای ویژه، تبادل افکار و روش های اجرای کار در بین شرکت کنندگان، تبادل فرهنگی در بین استان ها و ایجاد انگیزه در بین کارکنان صنعت آب و فاضلاب از اهداف برگزاری این مسابقات بود.
طباطبایی با بیان اینکه دستورالعمل، آئین نامه و روش های اجرایی فراوانی تولید شده و ارسال کرده ایم، تصریح کرد: هیچ مکانیزیمی نمی توانست سرعت نفوذ این دستورالعمل و آئین نامه ها را در میان کارکنان شرکت های آب و فاضلاب تا این حد بالا ببرد.
مدیر دفتر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد، اظهارکرد: در جریان برگزاری این مسابقات، کارکنان آب و فاضلاب در کنار هم یاد گرفتند و یاد دادند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات در سه مرحله، بیان داشت: در هر مرحله نقاط ضعف به مراتب کمتر از مراحل قبلی و نقاط قوت تقویت شد.
طباطبایی با بیان اینکه مسابقات در پنج بخش برگزار شد، توضیح داد: تعمیرات خطوط لوله و انتقال در قالب تیم های سه نفره، نصب انشعاب آب و  نصب انشعاب فاضلاب در قالب تیم هایی با یک سرپرست، استاد کار و کارگر ماهر، عیب یابی تابلوهای فرمان و بهداشت و کنترل کیفی با دو نفر کارشناس در هر تیم برگزار شد.
وی با بیان اینکه این مسابقات در سه سرفصل برگزار شد، بیان داشت: شرکت کنندگان در قالب ۳ هزار و ۱۰۹ نفر در ۱۲۹۵ تیم ساماندهی شدند. این درحالی است که مسابقات در بخش منطقه ای یا بلوکی در ۷ بلوک شامل ۳۷۸ نفر در قالب ۱۶۱ تیم برگزار شد و در مرحله کشوری ۱۶۸ نفر در قالب ۷۰ تیم مسابقه دادند.
مدیر دفتر بهره برداری آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درخصوص نحوه داوری و قضاوت بر عملکرد شرکت کنندگان نیز توضیح داد: داوران با فرمت هایی که تغیرات اساسی نسبت به مراحل قبل داشت داوری مسابقات را به عهده داشتند و تقریبا تمام شرکت کنندگان مرتبط با حوزه بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در مسابقات حضور داشتند.
وی با یادآوری اینکه این مسابقات در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد، گفت: مرحله تئوری به صورت سیستمی و با بهره گیری از آئین نامه ها و دستورالعمل ها برگزار شد. همچنین مسابقات نصب انشعاب آب، فاضلاب و تعمیر خطوط در سطح ملی، صبح روز گذشته با ۱۴ تیم در یک مرحله برگزار شد. بخش کیفیت و عیب یابی فرمان نیز با دو تیم ۷ نفره در صبح و بعدازظهر دیروز برگزار شد که تقریبا ساعت یک نیمه شب دیشب نتایج بدست آمد و جمع بندی شد.
طباطبایی همچنین با یادآوری اینکه سایت آموزشی ظرف ده روز در اصفهان راه اندازی و به صورت شبانه روزی کار شد، گفت: جای قدردانی از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دارد که منشأ خیر شد و امیدوارم شاهد حضور کارکنان صنعت آب و فاضلاب کشور در سطح جهانی باشیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا