ارائه ۲۳ خدمت به مشترکین از طریق ۹ کلید سامانه ۱۵۲۲

ارائه ۲۳ خدمت به مشترکین از طریق ۹ کلید سامانه ۱۵۲۲

به گزارش ارک خبر:در حاشیه برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری مهارت های فنی تخصصی شرکت های آب و فاضلاب در اصفهان، مهندس تقی خامسی زاده معاون آب و آبفای وزیر نیرو، مهندس حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و مهندس هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از سامانه ۱۵۲۲ شرکت آبفا اصفهان بازدید کردند.
در این بازدید رضا رضایی معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، درخصوص سامانه هوشمند ۱۵۲۲، درخصوص اهمیت این سامانه، گفت: ۹۲ شهر داریم که در این مرکز ۲۰ نفر کل خدمات را به صورت غیرحضوری به مشترکان ارائه می کند.
وی با اشاره به ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترکی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان دارد، گفت: حدود ۸ سال پیش تمام بایگانی ها را به الکترونیک تبدیل کردیم، به طوری که در حادثه اخیری که در بهارستان اتفاق افتاد هیچ پرونده ای از بین نرفت و خدمات ما یک روز هم تاخیر نیفتاد و مردم از طریق این سامانه خدمات خود را دریافت می کردند.
رضایی به دستورالعملی که سال ۹۴ به شرکت های آب و فاضلاب مبنی بر خدمات غیرحضوری ابلاغ شد، تصریح کرد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان کارگروهی در شرکت تشکیل داد که در این راستا اقداماتی صورت گرفت، ازجمله راه اندازی سامانه ۱۵۲۲ که هدف آن کاهش کاهش ترافیک، آلودگی هوا، اتلاف وقت مشترکان و دلایل دیگر است.
وی با بیان اینکه درحال حاضر این سامانه با ۹ کلید، خدمات متفاوتی به مشترکان ارائه می کند، گفت: پرداخت قبض الکترونیکی، خرید انشعاب آب یا فاضلاب، خدمات پس از فروش که شامل ۲۳ خدمت است، رسیدگی به قبوض آب بها، رسیدگی به درخواست های قبلی و ارتباط با اپراتور، درخواست لوازم کاهنده و اعلام شماره تلفن باتوجه به حذف قبوض خدماتی است که در این سامانه تعریف شده است.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۴ میلیون و ۵۰۶ هزار تماس داشته ایم که زمان صرفه جویی ۹۰ دقیقه حساب شده است، اعلام کرد: میانگین مکالمات حداقل روی ۴ دقیقه درنظر گرفته شد، براین اساس صرفه جویی در ۶ و نیم میلیون ساعت، ۵۴ میلیون کیلومتر رفت و آمد و ۵.۴ میلیون لیتر در بنزین (با احتساب هر لیتر بنزین هزار تومان) حاصل شد.
رضایی با اعلام اینکه نقشه راه برای سال ۹۹ در حوزه امور مشترکین آماده است، گفت: در سال آینده قرائت از راه دور را عملیاتی خواهیم کرد.
وی همچنین یکی از اقدامات انجام شده را هوشمندسازی سامانه به صورت ۲۴ ساعته اعلام و تصریح کرد: ۴۴ هزار تماس طی دو ماه و از ساعت ۴ بعدازظهر تا ۸ صبح روز بعد از دست می دادیم. براین اساس برنامه ریزی کردیم و هم اکنون اگر مشترکین ۲ نیمه شب هم تماس بگیرند سامانه فعال است و خدمات را ارائه می کند.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته را راه اندازی صدای مشترکین در این سامانه اعلام و خاطرنشان کرد: در حوزه بهره برداری و مشترکین صدا ضبط و در آینده تجزیه و تحلیل می شود تا مسائلی مثل کم فشاری آب را تجزیه و تحلیل و نقاط ضعف و قوت را شناسایی می کنیم.
 وی با اشاره به حذف کلیه قبوض فیزیکی در اصفهان، اظهارداشت: حدود ۹۷ درصد تلفن های مشترکین جمع آوری شده و ۳ درصد را درنظر گرفته ایم که در منطقه برایشان قبض صادر و تحویل داده شود، چون احتمال دارد در آینده یک تا دو درصد باقی بمانند.
رضایی با بیان اینکه ۴ روش برای جمع آوری شماره تماس مشترکان درنظر گرفته شد، توضیح داد: مراجعه مامور درب منازل، کلید ۹ سامانه ۱۵۲۲، شماره پیامک ۳۰۰۰۰۰۱۲۲ و پایگاه اینترنتی و پورتال شرکت الان ۱۲۲ هزار شماره تلفن از طریق این سامانه جمع آوری شده است.
معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان درخصوص اقدامات در دست اقدام نیز گفت: برنامه داریم که با تعامل مشترکان و از طریق سامانه ۱۵۲۲ جی پی اس راه اندازی شود، همچنین ارتباط مستقیم با تبلت ارزیابان صورت می گیرد، به طوری که همه مدارک از طریق تبلت و به صورت سیستمی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: تا پیش از این متقاضیان برای دریافت مجوزهای حفاری باید حتما به صورت حضوری مراجعه می کردند که در این راستا با شهرداری اصفهان هماهنگی به عمل آمد و اولین نامه دو هفته دیگر به صورت سیستمی ارائه می شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا