اولین سایت آموزشی کشور در اصفهان افتتاح شد

اولین سایت آموزشی کشور در اصفهان افتتاح شد

به گزارش ارک خبر:اولین سایت آموزشی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع  در مجتمع آموزشی و پژوهشی اصفهان، با حضور مهندس تقی خامسی زاده معاون آب و آبفای وزیر نیرو، مهندس حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در محل دانشگاه صنعت آب و برق اصفهان افتتاح شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم افتتاح این سایت آموزشی گفت: در راستای ارتقاء دانش و مهارت های فنی شرکت کنندگان در اولین دوره مسابقات مهارتهای  فنی و تخصصی بهره برداری شرکت های آب و فاضلاب کشور، سایت آموزشی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع  در مجتمع آموزشی و پژوهش اصفهان ایجاد شد.
مهندس هاشم امینی ایجاد سایت آموزشی را به منظور کسب مهارتهای نوین برای فعالان در بخش بهره برداری ضروری برشمرد و اعلام کرد: بهره برداری صحیح و مناسب از تاسیسات و تجهیزات صنعت آب وفاضلاب مستلزم برخورداری از دانش سازمانی و آشنایی با تکنولوژی روز دنیاست، بنابراین کسب مهارت های جدید برای فعالان در بخش بهره برداری ضروری است.
وی ادامه داد: گاهی بدلیل عدم برخورداری از مهارت لازم در بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات، خسارات هنگفتی به  تاسیسات در صنعت تحمیل گردید. بر این اساس، سایت آموزش به صورت دائمی برای ارتقاء دانش بهره برداران در سطح کشور در مجتمع آموزشی و پژوهشی دایر است.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان، پیشنهاد تهیه دستورالعملی به منظور طراحی، اجراء و نظارت بر تمام فعالیت های بهره برداری را عنوان کرد و افزود: تهیه و تدوین  دستورالعملی از سوی شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور در راستای افزایش بهره وری در تمامی فعالیت های بهره برداری از جمله  طراحی، اجراء و نظارت ضروری به نظر می رسد.
وی در ادامه داشتن گواهی نامه مهارت در بخش های  مختلف بهره برداری را برای افرادی که در این قسمت مشغول به فعالیت هستند مهم برشمرد و گفت: بنظر می رسد داشتن گواهی نامه مهارت برای بهره برداران الزامی باشد، زیرا رضایت مندی بیش از پیش مشترکین، خدمات رسانی مطلوب، افزایش راندمان از منابع و تجهیزات ار تباط مستقیمی با میزان مهارت بهره برداران در صنعت آبفا دارد.
امینی همچنین به اهمیت رعایت  مباحثHSE در حوزه بهره برداری پرداخت و تصریح کرد: رعایت مباحث HSE   در حین کار باعث می شود ایمنی مطابق با استانداردهای تعریف شده مدنظر قرار گیرد که این مهم از وقوع بسیاری از حوادث ناگوار جلوگیری می نماید.
مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه بهره برداری صنعت آب و فاضلاب گفت: نهادینه نبودن ارزش آب، نبود دستورالعمل‌های جامع استاندارد، نبود سایت های آموزشی تخصصی، فقدان اهمیت مباحث HSE در حین انجام عملیات، عدم توجه به مدیریت زمان در رسیدگی به حوادث اتلاف هزینه و دارایی فیزیکی به واسطه نبود مدیریت دانش و مهارت سازمانی از جمله چالش‌های حوزه بهره برداری صنعت آبفا به شمار می‌آید.



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا