در اتفاقی نادر،‌ قوی سیاه باغ پرندگان ناژوان در شرایط کاملا طبیعی تخم گذاری نموده است

سید رسول هاشمیان خبر داد:

در اتفاقی نادر،‌ قوی سیاه باغ پرندگان ناژوان در شرایط کاملا طبیعی تخم گذاری نموده است .

به گزار ش ارک خبر:سید رسول هاشمیان مدیر طرح ساماندهی ناژوان در بازدید جمعی از حامیان محیط زیست در باغ پرندگان گفت: یک جفت  قوی سیاه باغ پرندگان ناژوان در شرایط کاملا طبیعی تخم گذاری نموده است.

هاشمیان ادامه داد: حدود ده سال پیش دو جفت قوی سیاه برای مجموعه باغ پرندگان خریداری شد که این پرنده های زیبا با خوگیری با محیط و بستر سازی مناسب فضای نگهداری آنان، طی چند سال گذشته به صورت کاملا طبیعی تکثیر شده اند .

او در همین رابطه افزود: در هر سال قوی سیاه تنها یکبار اقدام به تخم گذاری می نماید که این اتفاق معمولا در پاییز یا زمستان مشاهده می شود که متاسفانه بازدید کنندگان مجموعه باغ در این بازه زمانی بسیار محدود هستند.

 سید رسول هاشمیان افزود: ماه گذشته نیز کاسکوهایی که تحت نظارت پزشک های متخصص مجموعه در فضای باغ رها شده بودند جفت گیری کرده و اکنون شاهد تولد جوجه های آنان هستیم .

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: همانگونه که مستحضرید کاسکوها که موجوداتی اجتماعی و برای خانواده های ایرای بشدت جذاب هستند،  به ندرت اقدام به جفت گیری می نمایند که این اتفاق نیز برای بار اول در باغ پرندگان اصفهان مشاهده شد.

او با اشاره به بهینه سازی زیرساخت ها و امکانات موجود در مراکز گردشگری ناژوان گفت: به دنبال آن هستیم تا با رفع معایب و نقاط ضعف مجموعه بتوانیم در سطح بین المللی نیز به جذب گردشگر کمک کنیم.

هاشمیان افزود: تجربه۲۸ ساله همکاران مجموعه ناژوان شامل مدیران و کارشناسان حرفه ای باعث شده تا این روزها شاهد اوج گیری جذابیت و ارائه خدمات تفریحی به گردشگران باشیم .

او ادامه داد: واحد تغذیه و قرنطینه، ‌واحد بهداشت و کلینیک، واحد پرورش و تکثیر و و احد تاکسیدرمی که همگی با برنامه های مدون علمی و به روز دنیا در باغ پرندگان در حال خدمت رسانی هستند، توانسته اند ماندگاری ذخایر ژنتیکی مجموعه را به بیش از ۱۲۰ گونه ی نادر ارتقا دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا