نخستین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در منطقه ۱۰ اصفهان افتتاح می شود/ کاهش آسیب های اجتماعی با مشارکت محلی

نخستین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در منطقه ۱۰ اصفهان افتتاح می شود/ کاهش آسیب های اجتماعی با مشارکت محلی  

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: نخستین دفتر تسهیل گری و توسعه محلی با هدف جلب همکاری مردم و مشارکت محلی برای حل بخشی از مشکلات و معضلات اجتماعی، فرهنگی و کالبدی محلات، در منطقه ۱۰ اصفهان افتتاح می شود.

به گزارش ارک خبر: حمید شهبازی با بیان اینکه این دفتر در محله هفتون( معراج) که یکی از ۱۷ محله در منطقه ۱۰ اصفهان است، راه اندازی می شود، اظهار کرد: افتتاحیه این دفتر روز دهم دیماه ساعت ۱۰ صبح خواهد بود.  

وی با بیان اینکه این دفتر با همکاری کمیسیون اجتماعی شورای شهر اصفهان، معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان و شهرداری منطقه ۱۰ راه اندازی می شود، ادامه داد: هدف از راه اندازی این دفتر جلب همکاری مردم و مشارکت محلی برای حل بخشی از مشکلات و معضلات اجتماعی، فرهنگی و کالبدی است تا مشکلات محله های کمتر برخوردار کاهش یابد و توسعه متوازن شهری محقق شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه محله هفتون، نیاز به توجه بیشتر مسئولان برای کاهش آسیب های اجتماعی دارد، افزود: روش حل مشکلات در این محلات، در مرحله ابتدایی شناسایی معضلات اجتماعی، فرهنگی و کالبدی طی چهار ماه با انجام کار پژوهشی است. 

وی با اشاره به اینکه بعد از این مرحله آموزش همگانی آغاز می شود، تصریح کرد: در دفتر تسهیل گری چهار کارشناس در حوزه های اجتماعی – مددکاری، شهرسازی، اقتصادی و حقوقی فعالیت دارند که با همکاری هم گروه های موثر محله را شناسایی کرده و از آنها برای آموزش در کارگاه های آموزشی استفاده می کنند.

شهبازی با اشاره به اینکه این دفتر به توسعه شهری و تعریف پروژه های محرک توسعه در محلات کمک می کند، گفت: طرح های احصاء شده از سوی این دفتر به استانداری اصفهان ارجاع می شود تا در صورت نیاز، هر سازمان و ارگانی طرح های مربوط به حوزه خود را برای اجرا آماده کند.

وی بیان کرد: این دفتر تسهیل گری ارائه خدمات به ۵۰ هزار نفر در محلات گرکان، فجر و هفتون را شامل می شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این افتتاحیه معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور و مشاور وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهری حضور دارند.

گفتنی است اولین دفتر از دفاتر چهارگانه تسهیل گری و توسعه محلی شهرداری اصفهان در محله هفتون با حضور مسئولین شهری و کشوری افتتاح خواهد شد. قرار است در این دفاتر که توسط سازمان های مردم نهاد اداره می شود مشکلات اهالی محلات کم برخوردار با مشارکت خود مردم و با همکاری دستگاه های دولتی حل شود.

دفاتر تسهیلگری و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی

همچنین رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: یکی از مهم ترین بحث های اجتماعی کنترل و کاهش آسیب است که سازمان امور اجتماعی وزارت کشور برای این موضوع هدف و خط مشی مشخص کرده است.

مسعود مهدویان فر با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی، فرهنگسراهای محلات آسیب خیز و حاشیه ای هستند، اظهار داشت: توسعه محلی فقط با توسعه فیزیکی و کالبدی حاصل نمی شود و باید با رویکرد فرهنگی و اجتماعی دنبال شود. 

وی با بیان اینکه ۲۰۰ دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در کشور وجود دارد، بیان کرد: نخستین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهرداری اصفهان ۱۰ دی ماه در محله هفتون(معراج) افتتاح می شود که در این روز تفاهم نامه ای در این زمینه بین شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان، استانداری و وزارت کشور نیز منعقد خواهد شد.

رییس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا چند ماه آینده ۳ دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در شهر اصفهان راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: این دفاتر قرار است تا ۳ سال فعالیت خودشان را در محلات هدف و سکونتگاه های غیر رسمی که منجر به حاشیه نشینی در شهرها شده با هدف ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی، خدمت رسانی، آموزش مردم و توانمندسازی گروه های هدف ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در این دفاتر ۶ نفر حضور دارند، خاطرنشان کرد: مددکار اجتماعی، روانشناس، کارشناس اقتصادی، کارشناس حقوق، کارشناس جامعه شناسی و کارشناس برنامه ریزی و توسعه شهری در این دفاتر فعالیت می کنند و با شهروندان ارتباط می گیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا