توسط کارکنان مدیریت آگلومراسیون اجرا شد

توسط کارکنان مدیریت آگلومراسیون اجرا شد

تغییر طرح محرک پیش گرمکن کوره های دوار پلی زیوس از حالت مکانیکی به درایو الکتریکی

به گزار ش ارک خبر:تغییر طرح محرک پیش گرمکن کوره های دوار پلی زیوس از حالت مکانیکی دور محرک به درایو الکتریکی توسط کارکنان مدیریت آگلومراسیون با موفقیت اجرا شد.

 مهندس کاظمی، کارشناس تجهیزات مکانیکی کارگاه پخت آهک با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت تامین آهک پخته مورد نیاز بخش های فولادسازی و آگلومراسیون و نیز انجام تعهدات فروش بیرونی شرکت ، نیاز به کار دائم و تولید مداوم کوره های پلی زیوس است که جهت تحقق این امر سرویس و نگهداری به موقع و تامین تجهیزات رزرو از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد. گیربکس های PIV  پیش گرمکن کورهای دوار پلی زیوس  از نوع دور متغیر مکانیکی هستند که متناسب با سرعت کوره و تولید، وظیفه تنظیم سرعت خطی پیش گرمکن را برعهده دارند. با توجه به عمر طولانی و قدیمی بودن تجهیزات آن و عدم امکان تامین این گیربکس و قطعات رزرو آن، این نگرانی وجود داشت که با خرابی آن شاهد توقف خط تولید باشیم. لذا جهت به کارگیری از تجهیزات و تکنولوژی به روزتر بررسی های لازم به عمل آمد.

این تلاشگر ذوب آهنی، افزود : با همکاری نفرات برق و اتوماسیون آگلومراسیون و مدیریت امور فنی و برنامه ریزی تولید تصمیم گرفته شد گیربکس PIV  حذف و از درایو AC الکتریکی با الکترو موتور ۱۱kw و سرعت ۷۵۰ rpm  استفاده شود که با همت همه همکاران مراحل نصب سیستم مذکور روی کوره ۲ پلی زیوس با موفقیت انجام شد و پس از آزمایش های مربوطه مورد بهره برداری قرار گرفت. استهلاک کمتر و موجود بودن قطعات رزرو سیستم جدید و نیز دقت بیشتر ، از مزایای این تغییر طرح می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا