تولید سالانه ۱۷۲ میلیون متر مکعب پساب دراستان اصفهان

تولید سالانه ۱۷۲ میلیون متر مکعب پساب دراستان  اصفهان

به گزارش ارک خبر:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در ۲۵ تصفیه خانه فاضلاب ،سالانه ۱۷۲ میلیون متر مکعب پساپ تولید می شود این در حالیست که ظرفیت اسمی  تولید پساب  در تصفیه خانه های فاضلاب در  استان اصفهان ۲۸۳ میلیون متر مکعب در سال است.

مهندس هاشم امینی با اشاره به جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در اصفهان  اعلام کرد: در حال حاضر  بیش از ۷۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند . که شامل ۳ میلیون ۶۶۶ هزار و ۹۰ نفر می باشد. درحالی که  هم اکنون بیش از ۹۶ درصد جمعیت شهر اصفهان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه اصفهان، دومین استان صنعتی کشور محسوب می شود  و با توجه به محدودیت  منابع آبی  استفاده از بازچرخانی آب  در  این استان بسیار  حائز اهمیت می باشد.خاطر نشان ساخت: صنایع زیادی در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند بطوریکه بیش از ۷۰ درصد فولاد کشور در اصفهان تولید می شود بنابراین استفاده از پساب در مصارف صنعتی در مصرف بهینه آب بسیار موثر است.

مهندس امینی  با اشاره به انعقاد قرار داد بیع متقابل میان  شرکت آبفا استان اصفهان و فولاد مبارکه پیرامون ایجاد تاسیسات فاضلاب در شهرستانهای مبارکه و لنجان در ازای پساب تخصیصی اعلام کرد:  طی قراردادبیع متقابل  میان شرکت آبفا اصفهان و فولاد مبارکه مقرر گردید طی ۳۰ سال ۲۷۰ میلیون متر مکعب پساب شهرستان مبارکه و ۳۵ سال حدود ۳۰۰ میلیون پساب شهرستان لنجان در اختیار شرکت  فولاد مبارکه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به  قرارداد تخصیص پساب به سایر واحدهای صنعتی در استان اظهار داشت:طی قراردادی مقرر شد سالانه ۲۷۲ لیتر در ثانیه پساب به شرکت ذوب آهن اصفهان اختصاص یابد و نیز  در طی  یک سال ۲۱۰ لیتر در ثانیه پساب در اختیار پالایشگاه قرارمی گیرد.

مهندس هاشم امینی افزود:اهمیت بازچرخانی آب در اصفهان با توجه رفع نیاز مصارف صنعتی وآبیاری  فضای سبز بسیار حائز اهمیت است هر چند که پساب تولیدی در آبفا در اختیار آب منطقه ایی قرارمی گیرد که در بخش های کشاورزی غیر مثمر و احیای محیط زیست استفاده می  شود. 

وی به چگونگی  ارتقاء کیفیت پساب تولیدی پرداخت و بیان داشت: در چند سال اخیر با ارتقاء تجهیزات و با بهره مندی از تکنولوژی نوین در تصفیه خانه های فاضلاب در سطح استان توانستیم کیفیت  پساب تولیدی  را بسیار ارتقاء دهیم

مهندس امینی به احداث  و ارتقا ء تجهیزات تصفیه خانه های فاضلاب در سطح استان اشاره کرد و عنوان نمود:در چند سال اخیر احداث و ارتقاء تجهیزات در  تصفیه خانه های  فاضلاب در شهر های خوانسار، نجف آباد،هرند،سده و ورنامخواست ،نطنز، فریدونشهر ،بوئین و میاندشت ،زرین شهر ،بهارستان ،باغبهادران ،نایین،شاهین شهر ،سمیرم ،شهرضا،سپاهان شهرو تصفیه خانه فاضلاب شمال و جنوب  اصفهان در دستور کار قرار گرفت

وی ادامه داد: هم اکنون  عملیات احداث  تصفیه خانه فاضلاب در شهر های چادگان ،اژیه ،گلپایگان ،نطنز ،داران و بویین و میاندشت  در حال اجراءست

مهندس امینی افزود: در ۹ سال اخیر علاوه بر احداث تصفیه خانه فاضلاب در اقصی نقاط استان بیش از۲۶۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در استان اجراء شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا