مرگ ۲۴ نفر در آذربایجان‌شرقی بر اثر حوادث ناشی از گاز شهری

رییس اداره بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این شرکت در سال جاری در ۶۱ روستای استان اقدام به نصب ۸۰۰ کیلومتر انشعاب گاز کرده است، اعلام کرد: امسال همچنین در اثر وقوع حوادث مرتبط با گاز طبیعی ۲۴ نفر در این خطه جان خود را از دست دادند.

خسرو آریان پور در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز از بروز ۱۲۳حادثه گاز طبیعی در استان در سال جاری نیز خبر داد و گفت: در این حوادث که ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی بوده است،۴۷ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

وی اظهار کرد: مواردی هم‌چون استاندارد نبودن دودکش‌ها، نشت گاز شیلنگ بدون بست و استفاده از وسایل گازسوز غیر استاندارد باعث بروز حوادث ناگوار می‌شود. 

وی با بیان این‌که چادرهای مشاوره کارشناسی شرکت گاز در سطح استان قرار داشته و به سوالات هم استانی‌های عزیز پاسخ می‌دهند، گفت: امداد مکانیزه و متمرکز شرکت گاز به شماره ۱۹۴ نیز به صورت ۲۴ ساعته در خدمت همشهریان است.   

آریان پور با تاکید بر این‌که گاز، محصول انقلاب است، افزود: پیش از انقلاب، در مجموع فقط ۵۱ هزار خانوار ایرانی در پنج شهر و یک روستا از گاز طبیعی استفاده می‌کردند، اما پس از انقلاب با شروع نهضت گاز رسانی بیش از ۹۳ درصد جمعیت کشور بالغ بر ۲۶ میلیون خانوار در یک هزار و ۱۱۰ شهر و ۲۲ هزار روستا از نعمت گاز بهره مند هستند. 

وی از وجود بیش از ۲۲ هزار و ۴۶۷ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز در آذربایجان شرقی خبرداد و اظهار کرد: ۶۶۲ هزار و ۳۸۳ انشعاب گاز نیز در ۶۸ شهر و ۲۰۳۷ روستا نصب شده است.  

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۵.۵ درصد روستاهای استان از گاز طبیعی بهره مند هستند و در مجموع ۹۹ درصد خانوارهای شهری و روستایی از نعمت گاز برخوردارند. 

رئیس اداره بهره برداری شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به گازرسانی‌های انجام گرفته در شهرک‌ها و مناطق آزاد صنعتی، تجاری استان، اظهار کرد: به ۱۶۷ جایگاه سوخت گاز نیز در استان گازرسانی شده است.    

وی با بیان این‌که در ۶۰۰ واحد صنعتی اقدام نزدیک سازی گاز انجام گرفته است، گفت: از این طریق حدود ۵۵ میلیون لیتر سالانه صرفه جویی شده است. 

وی با اشاره به حذف قبوض کاغذی استان از آذرماه سال جاری، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی انجام گرفته و مشترکان گاز استان می‌توانند از طریق تماس با تلفن ۲۱۹۴، ارسال عدد یک به سامانه ۱۰۰۰۰۲۱۹۴، مراجعه به سایت شرکت گاز آذربایجان شرقی، مراجعه حضوری به ادارات گاز در سطح استان و مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان دولت، اقدام به ارسال شماره تلفن خود به شرکت گاز استان کنند.   

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا