تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان پایان یافت

تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان پایان یافت

به گزارش ارک خبر: تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی شرکت پالایش نفت اصفهان که بهمن ماه سال ۱۳۹۴ به صورت رسمی راه اندازی شده بود، برای نخستین بار انجام گرفت و خوشبختانه به نحو مطلوب در کمتر از زمان پیش بینی شده پایان یافت.

مدیر نگهداری  وتعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که این مجتمع برای نخستین بار مورد تعمیرات اساسی قرار می گرفت و ممکن بود به دلایلی همچون شرایط استقرار، ارتفاع و فشردگی تجهیزات،  کار را با چالشهایی روبرو کند زمان انجام تعمیرات به سختی قابل برآورد بود.
علیرضا قزوینی زاده   با بیان اینکه  برودت هوا در مدت انجام تعمیرات، گاهی به ۷ درجه منهای صفر می رسید، افزود: از دلایل دیگر افزایش زمان پیش بینی، می توان به عدم امکان تامین تجهیزات و اجناس مورد  نظر تعمیرات اساسی، نیاز به استفاده از ابزار آلات و و سایل تعمیراتی و تامین آن از پالایشگاه های دیگر  اشاره کرد.
ضمن اینکه با توجه به نصب برخی تجهیزات در ارتفاع، احتمال ریسک و  اتلاف زمان بیشتری  برای تعمیرات انتظار می رفت. 
با این وجود علیرغم پیش بینی ها، واحد NHT  که تعمیرات اساسی آن ۲۲ روز تخمین زده شده بود با  ۹ روز، واحدCCR که ۲۴ روز پیش بینی شده بود با ۵/۴ روز و واحد آیزومریزاسیون که ۲۲ روز پیش بینی شده بود با ۵/۱ روز  صرفه جویی در زمان، در مدار سرویس قرار گرفتند.   
 وی  مهمترین کارهای ویژه ای  را  که در تعمیرات اساسی مجتمع بنزین سازی انجام شد، برشمرد:  کالیبراسیون اندازه گیر سطح رآکتورهای واحد احیای مدام و تعویض Gamma  Ray Source، نصب ولو برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی روی کولرهای هوایی E-۷۲۱۰۲ ، با توجه به عدم تامین باندلهای سفارش گذاری شده در سال ۱۳۹۶، اصلاح و بهبود (modification) سطوح آب بندی مبدل E-۷۳۱۲A/B ، اصلاح و بهبود (modification) سطوح آب بندی مبدل E-۷۳۱۹A/B وتعویض کامل تیوب باندل E-۷۲۲۰۴ و…..قزوینی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بدون شک آنچه موجب شد که واحدهای مجتمع بنزین سازی در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام شود تا  یکی از مهمترین واحدهای تولید سوخت شرکت راه اندازی مجدد گردد، تعهد و  تلاش همه جانبه  همکاران این شرکت بود که به حق قابل تقدیر است.
گفتنی است با بهره برداری از مجتمع بنزین سازی از ۴ سال گذشته، شرکت پالایش نفت اصفهان روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو۴ تولید می کند و برای توزیع در جایگاههای سوخت کشور، به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تحویل می دهد. 
 مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت پالایش نفت اصفهان ادامه داد: در همین زمان برج خنک کننده A  و مشعل شماره ۳ این شرکت را نیز مورد تعمیرات اساسی قرار دادیم. 
در تعمیرات برج خنک کننده A ،  لایروبی حوضچه، تنظیم و هم محوری تلمبه اصلی انتقال آب برجهای خنک کنندهA ۲۲۰۶p، تعویض قسمتی از مسیر برگشتی برج کننده A   و…. انجام شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا