رشد ۱۰ درصدی بازدید گردشگران خارجی از آذربایجان‌شرقی

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از رشد ۱۰ درصدی میزان بازدید گردشگران خارجی از موزه‌ها و اماکن تاریخی این استان در هشت ماه امسال خبر داد.

 مرتضی آبدار روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موزه‌های غنی و تخصصی و همچنین اماکن تاریخی آذربایجان شرقی از جاذبه های ارزشمند استان به شمار می رود و همه ساله پذیرای حجم گسترده ای از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی گفت: در ۸ ماه سال جاری موزه ها و اماکن تاریخی استان با­­ استقبال خوب بازدیدکنندگان خارجی همراه بود، به طوری که تا پایان آبان ماه سال جاری این اماکن پذیرای  ۱۹ هزار و ۲۵ گردشگر خارجی بود.

آبدار  با اشاره به بازدید ۱۷ هزار و ۱۷۸ نفر گردشگر خارجی در مدت مشابه سال گذشته، میزان رشد بازدید گردشگران خارجی از موزه ها و اماکن تاریخی تحت پوشش در سال جاری را ۱۰ درصد عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به موزه ها و اماکن پربازدید آذربایجان شرقی در مدت زمان مذکور گفت: در این مدت به ترتیب مسجد کبود، موزه آذربایجان و کلیسای سنت استپانوس با بیشترین بازدید در کانون توجه گردشگران خارجی است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن حدود یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و ابنیه های گردشگری جزو ۵ استان برتر گردشگری ایران به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا