آواربرداری در روستاهای زلزله زده آذربایجان‌شرقی سرعت گرفت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بیش از ۶۰ دستگاه تجهیزات آواربرداری در روستاهای میانه و سراب در هفته اول زلزله، آوار برداری در مناطق زلزله زده را انجام می‌دادند، گفت: این تعداد با کمک دهیاری‌ها، بخش خصوصی و استان‌های معین مثل گیلان و آذربایجان غربی به حدود ۲۰۰ دستگاه رسیده است.

محمدباقر هنربر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عمده آواربرداری روستاهای زلزله زده آذربایجان شرقی به پایان رسیده است و ۱۰۰ دستگاه تجهیزات آواربرداری جدید یاد شده به روستاهای میانه و ۶۰ دستگاه به روستاهای سراب اعزام شدند. 

وی همچنین از فعالیت ۵ موکب برای امدادرسانی به زلزله زدگان با نام های شهدای آذربایجان، ثارالله و شهدای عاشورائیان خبر داد و افزود: ۳ موکب در ورنکش و ۲ موکب در روستاهای سراب ۱۵۰۰ وعده غذایی در هر نوبت پخت و بین زلزله زدگان توزیع می کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه ۵۰۰ واحد پیش ساخته در روستاهای زلزله زده ایجاد می‌شود، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت این واحدهاست.  

هنربر با اشاره به اوج گیری تلاش امدادگران برای اسکان موقت زلزله زدگان روستایی به علت سرمای هوا، گفت: واحدهای پیش ساخته در روستاهای زلزله زده استان در حال آماده سازی است و در ۱۰ روز آینده به آسیب دیدگان تحویل داده می‌شود.

وی اظهار کرد: فونداسیون (پی) واحدهای پیش ساخته در روستای «تیرشاب»  سراب توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ریخته شده است و در سه روستای آسیب دیده دیگر نیز به زودی اقدام می شود.

به گزارش ایرنا، مقارن ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد پنج نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.

در حدود پنج هزار واحد مسکونی هم بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا