دولت ۵ درصد اعتبارات اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری آذربایجان‌شرقی را تامین می‌کند

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: دولت تنها ۵ درصدی از مجموع اعتبارات طرح‌های اقتصاد مقاومتی حوزه گردشگری این استان را تامین می‌کند.

احد قهرمانی روز شنبه در جمع خبرنگاران از پیشرفت ۵۵ درصدی تعداد ۴ پروژه  اقتصاد مقاوتی آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری خبر داد و افزود: سند اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی به عنوان اسناد بالادستی، تعداد ۴ پروژه در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی حوزه گردشگری استان را شامل می شود که هم اکنون در حال اجرا است. 

وی مجتمع چند منظوره هتل ۵ ستاره، دهکده توریستی و تفریحی سد امند با هتل ۵ ستاره، بازارچه دائمی صنایع دستی قزلجه میدان و مجتمع گردشگری مرکز جهانی تابلو فرش سردرود با حجم اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومان جز این  پروژه های سند اقتصاد مقاومتی است هستند.

قهرمانی اظهار داشت:  ۶۵ درصد از حجم اعتبارات  این پروژه ها از بخش خصوصی، ۳۰ درصد تسهیلات بانکی و ۵ درصد از منابع دولتیدر قالب کمک های فنی و اعتباری تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی پروژه های مذکور تا سال ۱۴۰۰ قابلیت اجرایی دارند، اضافه کرد: در صورت رفع مشکلات موجود در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، این پروژه ها در حداقل زمان ممکن به بهره برداری خواهند رسید.

قهرمانی با بیان اینکه یکی از راه های رونق اقتصادی در شرایط کنونی اتکا به درآمدهای گردشگری است، گفت: در این راستا سند اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی به عنوان اسناد بالادستی در افق ۳ ساله تبیین و ابلاغ شده بود که کاهش تکیه به اقتصاد غیر نفتی و بهره‎مندی حداکثری از ظرفیت‎های بخش خصوصی در اجرای پروژه‎های دولتی از اهداف اصلی این سند می باشد.

وی اظهار داشت: در راستای دستیابی به این اهداف اقدامات اساسی در جهت ارتقای سطح ظرفیت های گردشگری و تقویت زیرساخت‎ها و بازارچه‎های عرضه صنایع دستی انجام می پذیرد و در چشم انداز ۳ ساله عملیاتی خواهد شد.

قهرمانی با اشاره به گردهمایی اخیر معاونان گردشگری استان های شمالغرب کشور در اردبیل، گفت: ۶ پروژه از جمله ایجاد بازارچه دائمی و موقت مشترک صنایع دستی، برگزاری تورهای ترکیبی و آشنا سازی فعالان صنعت گردشگری، ایجاد نمایشگاه های فصلی و دائمی صنایع دستی و گردشگری، ایجاد و توسعه موزه های منطقه ای، برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری منطقه ای و همکاری های مشترک باستان شناسی و کاوش های علمی و تهیه اطلس منطقه به عنوان پروژه های مشترک در شمال غرب کشور از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی مطرح و تصویب شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا