دریاچه ارومیه تا پایان سال جان دوباره می‌گیرد/ورود سالیانه ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: اگر امسال دو پروژه انتقال بین‌حوضه‌ای و تصفیه‌خانه به پایان برسد، نزدیک ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه ارومیه شده تا دریاچه جان دوباره بگیرد.

مسعود تجریشی مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به تصویب ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه در مرحله نخست اظهار کرد: امسال مقرر شده تا از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی نیز در این رابطه هزینه شده و تنها اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ اختصاص نیابد.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات مالی دولت، ۲۰۰ میلیارد تومانی که برای احیای دریاچه ارومیه در مرحله نخست اختصاص داده شده از کل بودجه‌های عمرانی دو استان بیشتر است.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: علاوه بر اعتبارات دستگاه‌هایی اجرایی و نیز اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲، از صندوق توسعه ملی نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار برای انتقال بین حوضه‌ای اختصاص داده شده است.

وی افزود: اگر دو پروژه بزرگ احیای دریاچه ارومیه مانند انتقال بین حوضه‌ای و تصفیه‌خانه به پایان برسد، در سال آینده منابعی که برای آنها گذاشته شده در قسمت‌های دیگری که نیاز به هزینه کمتری دارند، صرف می‌شود.

تجریشی با اشاره به پروژه تصفیه‌خانه ارومیه بیان کرد: هم‌اکنون وزارت نیرو با هماهنگی با پیمانکاران، تا پایان امسال قسمت‌هایی را که می‌تواند آب به سمت دریاچه برساند را به پایان رسانده چون دولت نیز تلاش خود را انجام می‌دهد و از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی نیز در صدد است که در بودجه سال آینده، به صورت خاص به این پروژه‌ها توجه کند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون پروژه‌های اولویت‌دار با اثربخشی بالاتر احیای دریاچه ارومیه مورد توجه قرار دارد و اگر امسال دو پروژه انتقال بین‌حوضه‌ای و تصفیه‌خانه به پایان برسد سال آینده منابع بیشتری برای پروژه‌های کوچکتر اختصاص یافته و نزدیک ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه می‌شود تا دریاچه جان دوباره بگیرد.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا