اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار با الگوهای نوین اشتغال

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که با همکاری سازمان تجاری سازی جهاد دانشگاهی کشور و استان‌ها انجام می‌شود، گفت: این طرح، طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با الگوهای نوین اشتغال است.

دکتر جعفر محسنی در نشست تخصصی بانوان فرهیخته، مدیران زن و کارآفرینان آذربایجان شرقی که با حضور ابتکار، معاون رییس جمهور بر گزار شد، گفت: این طرح شامل چهار فاز است، شناسایی زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش هیچ سازمان حمایت گری نیستند، همچنین شناسایی بانوان مجردی که بالای ۴۵ سال دارند و از جایی مستمری دریافت نمی‌کنند، از جمله فازهای این طرح هستند.

وی افزود: براساس این طرح آموزش‌های لازم برای توانمندسازی در حوزه اشتغال بانوان ارائه می‌شود تا با تولید محصول و اتصال به بازار به اشتغال پایدار برسند.

محسنی با بیان این‌که سهم استان در فاز اول طرح، توانمندسازی ۳۱۰زن سرپرست خانوار  است، گفت: براساس فاز اول طرح، افرادی که حائز شرایط ورود به طرح بودند، شناسایی شده‌اند، از سازمان های مختلف نیز برای معرفی زنان سرپرست خانوار کمک گرفتیم و براساس آن تاکنون سه هزار نفر به ما معرفی شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون ۱۸۰۰ نفر از آموزش و پرورش درطرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به ما معرفی شده است، افزود: ۱۱۰ نفر نیز از سازمان امور زندان‌ها به ما معرفی شده است، همچنین بالای دو هزار تماس تلفنی برای ارزیابی اولیه و ورود افراد  به طرح انجام شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان این‌که برای پشتیبان گیری با اصناف همکاری می‌کنیم، گفت: از مدیرکل امور بانوان استاندار آذربایجان شرقی نیز خواستار معرفی سازمان‌های مختلف جهت معرفی پشتیبان‌ها هستیم،تا هر چه سریع تر این طرح را پیش ببریم.


وی با بیان این‌که تاکنون سه هزار نفر برای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به ما معرفی شده است، گفت: استعلام لیست زنان، شناسایی پیش ران‌ها، دریافت و پایش لیست زنان، استعداد سنجی متقاضیان و غیره از جمله اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا