پرداخت ۱۶ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۶ میلیون تومان هزینه اسکان موقت برای زلزله زدگان پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تابش شامگاه روز شنبه در جلسه ستاد بحران آذربایجان شرقی که در تبریز برگزار شد با تاکید بر اینکه ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصدی برای واحدهای شهری پرداخت می شود، گفت: همچنین برای روستاییان عزیز نیز تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۴ درصد پرداخت می شود.

تابش با اشاره به اینکه در صورت رضایت زلزله زدگان می توانیم خودمان عملیات بازسازی و تعمیر و احداث را انجام دهیم، گفت: بنیاد مسکن تا پایان بازسازی در کنار مردم است و اگر مردم بخواهند آماده ایم اقدام به مرمت و بازسازی کنیم که البته تسهیلات را به خودشان خواهیم داد و زلزله زدگان فقط مدیریت این عملیات بازسازی و احداث را بر عهده خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه آواربرداری در مناطق زلزله زده باید آهسته و حساب شده انجام شود، گفت: وسایل و مصالح مورد نیاز مردم در زیر آوار مانده و آواربرداری باید توام با جداسازی آن ها انجام شود چراکه در مرحله بازسازی این مصالح کاربرد زیادی خواهند داشت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کانکس برای اسکان موقت زلزله زدگان توصیه نمی شود، گفت: این روش گران است و دیگر منسوخ شده چراکه زمان بر نیز است و در زمان کنونی امکان تامین کانکس برای زلزله زدگان وجود ندارد.

تابش افزود: اسکان استیجاری زلزله زدگان در اماکن مسکونی سالم و مستحکم توصیه می شود. می توان با استفاده از مساکن روستایی و انعقاد قرارداد با بنیاد مسکن مشکل اسکان زلزله زدگان را حل کرد.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای تهیه اسباب و اثاثیه مسکن به زلزله زدگان خبر داد و گفت: ۵ میلیون تومان این مبلغ بلاعوض است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا