حضور ۲۱ تیم حمایت روانی بهزیستی در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از امروز شنبه ۲۱ تیم حمایت روانی – اجتماعی در مناطق زلزله‌زده حضور می یابند تا از لحاظ روحی و روانی به مردم آسیب دیده مشاوره ارائه دهند.

محسن ارشد زاده شامگاه جمعه،در حاشیه جلسه اضطراری شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار با حضور نماینده ویژه وزیر کار به ایرنا اظهار گفت: این اداره کل ۷ مرکز شبانه روزی در سراب، هشترود و میانه دارد که با وقوع زلزله بلافاصله کارشناسان شان به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: خوشبختانه هیچ کدام از افرادی که در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می شوند، در زمین لرزه اخیر  آسیب ندیده اند.

ارشد زاده گفت: کنترل مددجویان ساکن در مناطق زلزله زده از اولین ساعات وقوع زمین لرزه آغاز و مشخص شده که خوشبختانه مددجویان ما از لحاظ جانی آسیب ندیده اند، ولی آسیب های مالی به این افراد وارد شده است.

وی اظهارداشت: بر اساس برآورد های اولیه  ۲۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی دچار آسیب های جزیی تا ۱۰۰ درصد شده اند.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی شهر ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. در این زلزله ۵ نفر جان خود را از دست دادند.

تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقیدر شمال غرب ایران است.

این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه می‌باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا